PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 1129--1135
Tytuł artykułu

Zachowania konsumentów w dobie postmodernizmu

Warianty tytułu
Consumer Behaviour in the Era of Postmodernism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma charakter teoretyczno-empirycznych rozważań na temat obserwowanych zmian w konsumpcji i wpływu tych zjawisk na zachowania konsumentów. Współczesny konsument podążając za nowymi trendami w konsumpcji, poddając się im, staje się konsumentem kapryśnym i wymagającym, ceniącym luksus i wygodę. Skupiony przede wszystkim na sobie, jest coraz bardziej mobilny tak w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. Czasem bywa zagubiony, mimo że jest coraz bardziej wyedukowany i świadomy. Czyniąc z konsumpcji swój styl życia (recreational shopping) często zapada na nowy rodzaj choroby zwanej - "mallaria‖ (od angielskich określeń centr i galerii handlowych: mall, shopping mall). Prezentowane w literaturze przedmiotu opinie na temat współczesnego konsumenta w większości podtrzymują wyniki prezentowanych w tym artykule badań własnych. Poddani badaniu konsumenci dążą do "panowania nad‖ kupowanymi przez siebie dobrami. Pragną mieć udział w kreowaniu produktów, których używają. Cenią oryginalność pozwalającą wyróżnić się im spośród innych. Chcą być modni i "na czasie‖ wyrażając własne "ja‖ poprzez samodzielne próby łączenia różnych stylów i gatunków(abstrakt oryginalny)
EN
The article is a theoretical and empirical discussion over the place and role of megatrends in consumption and the influence of these phenomena on consumers' behaviour. Contemporary consumer, following the trends, becomes a fussy and demanding customer, who appreciates luxury and convenience. Focused mostly on themselves, he or she is more and more mobile both in real and virtual world. They tend to be confused although they are more and more educated and conscious(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1129--1135
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • F. van Raaij, Konsumpcja postmodernistyczna, [w:] M. Lambkin, G. Foxall, F. van Raaij, B. Heilbrunn (red.), Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie., Wydawnictwo PWN, Warszawa 2001, s. 327
  • Z. Bauman, Globalizacja, PIW, Warszawa 2000, s. 95
  • F. Bylok, Konsumeryzm jako ideologia współczesnych konsumentów, " Studia i Materiały PTZW‖, Tom 51, Bydgoszcz 2011, s. 68.
  • Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, M. Janoś-Kresło, B. Mróz (red.), Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa 2006
  • Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na zachowania konsumentów - studium empiryczne, R. Mącik (red.), Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011
  • J.C. Nunally, I.H. Bernstein, Psychometric Theory, McGraw-Hill, New York 1994.
  • H. Vejlgaard, Anatomia trendu, Oficyna Wolters Kluwer Biznes, Warszawa 2012, s. 103-105.
  • B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy. Oficyna wydawnicza SGH, Warszawa 2013, s. 123-124
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300087

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.