PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | Systemy wspomagania organizacji SWO 2006 | 255--265
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty użyteczności i funkcjonalności witryny typu E-Commerce

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sprzedaż detaliczna produktów i usług przez Internet stała się faktem. W ciągu ostatnich kilku lat handel elektroniczny zatoczył koło - od fascynacji tą formą sprzedaży pod koniec lat 90. ubiegłego wieku, zgodnie z hasłem "nie ważne jak, ważne, że przez Internet", poprzez gwałtowną zapaść na przełomie wieków, po której nastąpiło żmudne odzyskiwanie rynku i utraconego zaufania klientów, do dnia dzisiejszego, kiedy znowu handel elektroniczny wykazuje nawet 200% dynamikę sprzedaży. Właściciele sklepów internetowych zrozumieli, że aby sprzedawać produkty przez Internet nie wystarczy tylko założenie sklepu. Spośród kilkudziesięciu lub nawet kilkuset sklepów z danej branży wybór miejsca dokonywania zakupów nie jest determinowany wyłącznie ceną produktu bądź usługi. Przed podjęciem decyzji coraz bardziej wyedukowany klient porówna ceny w tzw. porównywarkach cen. Często jednakże okazuje się, że ceny wyrobów są w wielu sklepach bardzo zbliżone do siebie. Wówczas klient zapoznaje się z opiniami innych kupujących o wstępnie wyselekcjonowanych sklepach i dokonuje zakupu w witrynie najbardziej przyjaznej - użytecznej, gdzie obawa przez zakupami on-line jest najmniejsza. możliwych do zarządzania poprzez Internet jest również coraz wygodniejszy dla klientów. Z racjonalnego punktu widzenia sklep powinien mieć kilka kont, umożliwiając w ten sposób klientom dokonanie taniego (bądź darmowego) przelewu z banku, w którym mają założone konto. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • e-commerce 2005 - ocena i prognoza rozwoju rynków: Polski, Europy Zachodniej i USA, http://www.money.pl (06.2005).
  • Eyetracking w badaniach użyteczności, http://www.internetstandard. com.pl (2006).
  • Krug S.: Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Helion, Gliwice 2005.
  • Kyciak W.: Budujemy sklep: strona produktu i strona kategorii, http://ecommerce.blox.pl (2006).
  • Kyciak W.: Proces podejmowania decyzji o zakupie przez klienta sklepu internetowego, http://ecommerce.blox.pl (2006).
  • Nielsen J.: Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych. Helion, Gliwice 2003.
  • Shaikh A., Lenz K: Where's the Search? Re-examining User Expectations of Web Objects, Usability News, http://psychology.wichita.edu/surl/ usabilitynews/ (01.2006).
  • useit.com: usable information technology, http://www.useit.com (2006).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300093

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.