PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Systemy wspomagania organizacji SWO'2005 | 161--168
Tytuł artykułu

Organizacja i funkcjonowanie internetowych serwisów regionalnych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Technologie informatyczne stosowane są praktycznie w każdej dziedzinie życia, a pojawienie się Internetu zrewolucjonizowało niemal wszystkie aspekty funkcjonowania w otoczeniu. Również administracja publiczna rozpoczęła wdrażanie systemów internetowej wymiany informacji, będących elementem zarządzania informacjami lub marketingu terytorialnego. Marketing terytorialny ukierunkowany jest głównie na przyciągnięcie do miasta lub gminy potencjalnych inwestorów, turystów, usługobiorców, przyszłych mieszkańców, osób uczących się. Zainteresowanie problematyką wdrażania stron internetowych dla potrzeb administracji publicznej znacznie wzrosło w ostatnich latach. W praktyce można spotkać zarówno strony pełniące jedynie rolę internetowej wersji folderów promocyjnych danego regionu, interaktywne serwisy i witryny urzędowe, jak i rozbudowane portale, gromadzące wiele różnorakich informacji. Podstawowymi wadami wirtualnego folderu są statyczność witryny - jednostronny przekaz informacyjny (urząd - użytkownik Internetu), niska częstotliwość aktualizacji treści witryny oraz jej uboga zawartość merytoryczna. Strony interaktywne gmin są witrynami o charakterze wirtualnego urzędu. Projektując taki serwis kładzie się nacisk na udostępnianie informacji o procedurach obowiązujących w urzędzie oraz na obsługę administracyjną za pomocą Internetu. Do zalet takiego rozwiązania zaliczyć można m.in. usprawnienie obsługi administracyjnej urzędu oraz stworzenie bardziej przyjaznego wizerunku urzędu w oczach mieszkańców i przedsiębiorców. Portal miejski charakteryzuje centralizacja informacji z różnych źródeł, zawartość jest bardziej atrakcyjna i trafia do szerszej grupy odbiorców. Zalety portalu to budowa przyjaznego wizerunku miasta i jego władz wśród mieszkańców oraz możliwość nawiązywania współpracy z różnymi instytucjami publicznymi i pozarządowymi.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Internet w marketingu. Praca zbiorowa pod red. A. Bajdak, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003
  • Czornik M.: Promocja miasta, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2000
  • www.egov.pl/teksty/obywatele/dokument.php 2004
  • Działalność marketingowa gmin: zarys ujęć marketingu terytorialnego, Praca zbiorowa pod red. Z. Frankowskiego, Wyższa Szkoła Humanistyczna, Ciechanów 2000
  • Fundowicz S.: Internet w administracji publicznej. W: Internet 2000. Prawo - ekonomia - kultura, Pr. zbiór, pod red. R Skubisza, Verba, Lublin 2000
  • Fundowicz S.: Elektroniczny rząd. W: Internet - problemy prawne. Pr. zbior, pod red. R. Skubisza, Verba, Lublin 1999
  • Głomb K., Supeł J.: Internet w gminie. Poradnik dla wójta i burmistrza, Municirium, Warszwa 1998
  • Jędrzejek Cz.: Znaczenie Internetu w gospodarce i administracji publicznej, "Rynek pracy" nr 2, 2003
  • Kuziak M.: Postrzeganie reklamy w Internecie. W: Internet 2000. Prawo - ekonomia - kultura. Pr. zbior, pod red. R. Skubisza, Verba, Lublin 2000
  • Maciejowski T.: Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003
  • Nowak M.: Internet jako narzędzie zarządzania w administracji publicznej, "Samorząd Terytorialny" nr 3, 2003
  • Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym: turystyka - poczta - telekomunikacja. Pr. zbiór, pod red. A. Panasiuka.2002
  • Pawłowska A.: Elektroniczne rządzenie (e-governance) jako siła transformująca administrację publiczną i społeczeństwo obywatelskie w XXI wiek,. "Transformacje" nr 1-4, 2002
  • Szmit M.: Informatyka w zarządzaniu, Difin, Warszawa 2003
  • Sznajder A.: Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000
  • Wielki J.: Elektroniczny marketing poprzez Internet, PWN, Warszawa - Wrocław, 2000
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300177

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.