PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 3 (CD) | 162--176
Tytuł artykułu

Proces marketing automation jako kierunek doskonalenia współczesnego marketingu przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Marketing Automation Processes as a Way to Improve Contemporary Marketing of a Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem niniejszej publikacji jest zidentyfikowanie możliwości jakie współczesnym przedsiębiorstwom dostarcza zastosowanie procesów wchodzących w skład systemu marketing automation. Opracowanie to porusza kluczowe aspekty tego zagadnienia. Pokazuje, jak zmienia się znaczenie organizacji, jak realnie wzrasta jej wartość w następstwie korzystania z narzędzi jakie dostarczają procesy wpisane w koncepcję marketing automation. W artykule zdefiniowano czynniki i procesy, które mają wpływ na efektywny przebieg działań podejmowanych w ramach automatyzacji marketingu. Bowiem koncepcja marketing automation to zupełnie nowa rzeczywistość, to rezygnacja z komunikacji opartej na masowej dystrybucji jednolitego przekazu na rzecz tej realnie spersonalizowanej, indywidualnej i w pełni zautomatyzowanej. To zupełnie nowa idea, swoista koegzystencja w której dział sprzedaży i dział marketingu ściśle ze sobą współpracują by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. To także sytuacja, w której marketing może zdecydowanie potwierdzić swój wkład w generowany przez przedsiębiorstwo przychód. Ale marketing automation to także ogromne możliwości analityczne, to realny wzrost wartości przedsiębiorstwa, jego wartość dodana, jaką jest pozyskany przez system zasób wiedzy o klientach oraz o wszystkich procesach, zarówno marketingowych, jak i sprzedażowych realizowanych w przedsiębiorstwie. Wprowadzenie systemu marketing automation wpływa na zmianę dotychczasowego modelu funkcjonowania nie tylko działu marketingu, ale również samego marketingowca. Bowiem wszystko to, co dostarcza marketing automation, w tym przede wszystkim skumulowana unikalna wiedza o kliencie, to także krytyczna wartość marketingowa każdego współczesnego przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The main aim of this article is to identify the possibilities which are given to contemporary companies thanks to the usage of processes included in marketing automation system. This publication deals with the key aspects of this issue. Its shows how the importance of the organization changes, how its value increases, as a result of using the tools which are provided by the processes included in the concept of marketing automation. This article defines the factors and processes which influence an effective course of actions taken as a part of marketing automation. Because the concept of marketing automation is a completely new reality; it is giving up the communication based on mass distribution of a uniform contents for really personalized individual and fully automated communication. This is a completely new idea, a kind of coexistence, in which both a sales department and a marketing department cooperate with each other closely to achieve the best result. It is also a situation in which marketing can definitely confirm its contribution to the income generated by the company. But marketing automation also means huge analytical possibilities and a real increase of a company's value, its value added generated by the system - the source of information about clients, about all processes both marketing and sales, taking place in a company. The introduction of marketing automation system alters not only the current functioning of a marketing department, but also marketers themselves. In fact, everything that marketing automation system provides, including primarily accumulated unique knowledge of the client, is also a critical marketing value of every modern enterprise. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
162--176
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Lotnictwa, Warszawa
Bibliografia
  • 1. Think Outside the Inbox: The B2B Marketing Automation Guide, Autorzy: David Cummings i Adam Blitzer, Wydawca: Leigh Walker Books.
  • 2. Olejniczak A., Reklama, psychologiczne aspekty wpływu marketingowych sztuczek, MINIB, Marketing instytucji naukowych i badawczych, Wydawnictwa Naukowe Instytutu Lotnictwa, Warszawa 2012.
  • 3. Lead Generation for the Complex Sale: Boost the Quality and Quantity of Leads to Increase Your ROI, Autor: Brian Carroll, Wydawca: McGraw-Hill; wydanie 1 (Maj 2006).
  • 4. The New Rules of Lead Generation: Proven Strategies to Maximize Marketing ROI, Autor: David T. Scott, Wydawca: AMACOM (Marzec, 2013).
  • 5. Marketing Automation: Practical Steps to More Effective Direct Marketing, Autor: Jeff LeSueur, Wydawca: Wiley; Wydanie 1 (Sierpień, 2007).
  • 6. MarketingSherpa 2012 Lead Generation Benchmark Report - Key industry trends for generating leads of the highest quality, Autor: Jen Doyle.
  • 7. Wrona K., Identyfikacja wizualna, jej rola w kształtowaniu świadomości marki oraz komunikacji marketingowej, MINIB, Marketing instytucji naukowych i badawczych, Wydawnictwa Naukowe Instytutu Lotnictwa, Warszawa 2012.
  • 8. Wszystko co chcielibyście wiedzieć o marketingu automation, ale boicie się zapytać, Clickray - Inbuound Marketing Agency, Sales Mango - Marketing Automation, 2013.
  • 9. Act-On Software, The Lead Nurturing 5 & 10 - Five Reasons You Can't Ignore Lead Nurturing; Ten Fundamentals for Your Success, 2012.
  • 10. Knotice, "Mobile Email Opens Raport", 1st half 2012.
  • 11. Knotice, "Mobile Email Opens Raport", 2nd half 2012.
  • 12. Econsultancy, Sample: Marketing Automation Buyer's Guide 2013, listopad 2012.
  • 13. Błażewicz G., Marketing Automation - Nowa Szkoła Marketingu, CEO Benhauer & SALESmanago Marketing Automation, 2012.
  • 14. Świeczak W., Inbound marketing jako forma marketingu internetowego, MINIB, Marketing instytucji naukowych i badawczych, Wydawnictwa Naukowe Instytutu Lotnictwa, Warszawa 2012.
  • 15. http://strefamagazyn.pl/component/content/article/41-nr-10-2013-luty/22-centrum-mikroelektroniki-i-nanotechnologii--supernowoczesna-baza
  • 16. http://ideas2action.pl/2013/03/29/czym-jest-marketing-automation-definicja/
  • 17. www.benfimedia.pl/2013/06/26/marketing-automation-czym-jest-automatyzacja-marketingu/
  • 18. www.web.gov.pl/0_2536.html,
  • 19. http://nowymarketing.pl/a/2168,lead-generation-jak-znane-narzedzie-marketingowe-zyskuje-na-obecnosci-w-internecie
  • 20. http://nowymarketing.pl/teksty/93
  • 21. marketing-automation.pl/najefektywniejsze-kanaly-do-realizowania-kampanii-lead-nurturing/
  • 22. www.internetstandard.pl/news/388608/Rynek.Marketing.Automation.wzrosnie.w.2013.roku.o.50.html
  • 23. marketing-automation.pl/wplyw-marketing-automation-na-kluczowe-wskazniki-efektywnosci-w-firmie-jak-mierzyc-i-optymalizowac-procesy-w-firmie/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300189

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.