PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 338 Społeczna odpowiedzialność organizacji Diagnoza i doskonalenie | 97--106
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność pracodawców - perspektywa teoretyczna a oczekiwania uczestników rynku pracy

Warianty tytułu
Employers Social Responsibility - Theoretical Perspective vs. Expectations on the Labour Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawione zostaną przesłanki teoretyczne odnoszące się do kształtowania wizerunku pracodawcy społecznie odpowiedzialnego. Artykuł zawiera przegląd literatury oraz wyniki badań własnych prowadzonych wśród młodych osób wkraczających na rynek pracy. Wyniki badań pokazują, że postrzeganie przedsiębiorstwa jako społecznie odpowiedzialnego może stanowić element podnoszący atrakcyjność tego przedsiębiorstwa jako pracodawcy. Negatywna postawa względem SOP może jednak powodować nieufność kandydatów, a tym samym obniżenie atrakcyjności pracodawcy podkreślającego swoje zaangażowanie społeczne.
EN
This article presents the theoretical perspective on the image of a socially responsible employer, indicated and discussed in the literature, as well as the expectations that the participants of the labour market have towards employers social responsibility. The article includes a literature review and the results of research carried out among young people entering the labour market. The results show that positive attitude towards an enterprise as socially responsible can be an element increasing the attractiveness of an enterprise as an employer. The negative attitude towards the CSR may, however, cause distrust and decrease the attractiveness of employers, who emphasize its social commitment.(original abstract)
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Backhaus K., Tikoo S., Conceptualizing and researching employer branding, "Career Development International" 2004, vol. 9, no. 5.
  • Baruk A.I., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
  • Carroll A.B., A three dimensional model of corporate social performance, "Academy of Management Review" 1979, vol. 4, no. 4.
  • George W.R., The retailing of services - A challenging future, "Journal of Retailing" 1977, vol. 53, no. 3.
  • Gronroos C., Internal marketing - An integral part of marketing theory, [w:] Donnelly J.H., George W.E. (red.), Marketing of Services, American Marketing Associations, Chicago 1981.
  • Klimkiewicz K., Wizerunek przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego - analiza treści komunikatów, [w:] Pisz Z., Rojek-Nowosielska M. (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji. W poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 288, Wrocław 2013.
  • Listwan T. (red.), Słownik zarządzania kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2005.
  • Rafiq M., Ahmed P.K., Advances in the internal marketing concept: Definition, synthesis and extension, "Journal of Services Marketing" 2000, vol. 14.
  • Rousseau D.M., Psychological contracts in the workplace: Understanding the ties that motivate, "Academy of Management Executive" 2004, vol. 18, no. 1.
  • Rybak M. Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • Schwan K., Seipel K.G., Marketing kadrowy, C.H. Beck, Warszawa 1997.
  • Tajfel H., Turner J.C., The social identity theory of inter-group behavior, [w:] Worchel S., Austin L.W. (red.), Psychology of Intergroup Relations, Nelson-Hall, Chicago 1986.
  • Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny, czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Wydawnictwo Business Press, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300239

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.