Warianty tytułu
Quality Manager in the Process of Knowledge Management
Języki publikacji
Abstrakty
Obecnie doskonalenie systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie jest nastawione na wyzwalanie innowacji. Pełnomocnik ds. jakości nie jest w stanie samodzielnie działać w tym zakresie. Dlatego dąży się do tworzenia centrum wiedzy, którego działania są nastawione na innowacje. Centrum wiedzy tworzy rada jakości, pełnomocnik ds. jakości oraz auditorzy. W artykule opisano zadania pełnomocnika ds. jakości w centrum wiedzy. Zwrócono też uwagę, że wiedza na temat kosztów zapewnienia jakości wpływa na zachowania dyrekcji przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
Nowadays the improvement of the quality management in a company is focused on innovations release. The innovations cannot be released by an assignee for the quality, therefore, there are knowledge centers which realase innovations. The knowledge center includes a council, a quality manager and auditors. The article presents the manager's tasks in the knowledge center and indicates, that the knowledge about the quality costs influences the behaviour of the company management. (original abstract)
Twórcy
autor
- Politechnika Wrocławska
Bibliografia
- Bieńkowska A.: Ośrodki odpowiedzialności w controllingu wiedzy. Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 94, s. 39-47.
- Kowalczyk A., Nogalski B.: Zarządzanie wiedzą. Koncepcje i narzędzia. Difin, Warszawa 2007.
- Polak A.S.: Wdrażanie projektów badawczych w przedsiębiorstwie. "Problemy Jakości" nr 4/2014.
- Skrzypek A.: Możliwości i potrzeba pomiaru zasobów niematerialnych w organizacji. "Problemy Jakości" nr 5/2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300619