PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 1089--1096
Tytuł artykułu

Nostalgie i reminiscencje starszych konsumentów w komunikacji marketingowej

Autorzy
Warianty tytułu
Nostalgia and Reminiscences of Older Consumer in Marketing Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje istotę i znaczenie nostalgii w komunikacji marketingowej. Pokazano genezę nostalgii i ich powiązanie z reminiscencjami odczuwanymi przez seniorów. W artykule zaakcentowano możliwości wykorzystania nostalgii i reminiscencji w skutecznej komunikacji z segmentem starszych konsumentów. Autorka stara się odpowiedzieć, czy nostalgie i reminiscencje warto stosować w komunikowaniu się z seniorami(abstrakt oryginalny)
EN
This paper present the essence and importance of nostalgia older consumers as a tool of marketing communication. The author shows the origin of nostalgia and their relationship deepens with reminiscences by seniors. The paper provides a reflection on the possibilities of using nostalgia and reminiscence in retrocommunication(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1089--1096
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • W.J.Havlena, S.L.Holak, "The gold old days‖: observations on nostalgia and its role in consumer behavior, ―Advances in consumer research‖h,1991, Vol 18, s. 323
  • D.Draaisma, Fabryka nostalgii. O fenomenie pamięci wieku dojrzałego, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2010, s. 172.
  • F.Davis, Yearning for yesterday: a sociology of nostalgia, New York, The Free Press
  • E. Jerzyk, Retromarketing - nostalgia for the past. The sources the success of retromarketing in the segment of older consumers, Visnik. Logistika,, 2013 nr 762, Lvivskaja Politechnika. s. 62-66
  • R. M. Schindler, M. B. Holbrook, Critical periods In the development of men's and women's taster In personal appearance,‖ Psychology & Marketing‖, 1993, Vol.10(6), s. 549 - 564.
  • M. B. Holbrook, R. M. Schindler, Some exploratory findings on the development of music tastes, ―Journal of Consumer Research‖, 1989, Vol.16, s. 119 - 124
  • R. Lambert-Pandraud, G. Laurent, Why do older consumers buy older brands? The role of attachment and declining innovativeness, ―Journal of Marketing‖, 2010, Vol. 74, s. 104 - 121
  • M. B. Holbrook, Nostalgia and consumption preferences: some emerging patterns of consumer tastes, ―Journal of Consumer Research‖,,1993, Vol. 20 s. 245 - 257
  • S. Brown, R.V. Kozinets, J. F. Sherry Jr., Teaching old brands new tricks: retro branding and the revival of brand meaning, ―Journal of Marketing‖, 2003, Vol.67, s. 19 - 33.
  • D. D. Muehling, V. J. Pascal, An empirical investigation of differentia effects of personal, historical, and non-nostalgic advertising on consumer responses,‖ Journal of Advertising‖,2011, Vol. 40, No. 2, s. 107 - 122.
  • A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2009, 63-76.
  • Starzenie się ludności Polski, pod red. J.T.Kowaleskiego, P.Szukalskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008, s. 130
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300691

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.