PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4 (CD) | 172--178
Tytuł artykułu

Wielokulturowość w komunikacji młodych konsumentów z rynkiem. Studium wielkiego miasta

Warianty tytułu
Multiculturalism in the communication of young consumers with the market. A study of a big city
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowana zostanie komunikacja rynkowa młodych konsumentów w kontekście zjawiska wielokulturowości dużej aglomeracji miejskiej. Ważną częścią rozważań są analizy dotyczące stosunku nastolatków do reklamy i działań promocyjnych, a także ich rozważania na temat wiedzy dotyczącej zgodności komunikatów reklamowych z prawem oraz z normami społecznymi. Egzemplifikację rozważań stanowiły badania prowadzone wśród młodych Wrocławia - "miasta spotkań". Dobór tej grupy badawczej wynikał z przeświadczenia, iż młodzi konsumenci w wielkim mieście funkcjonują w obszarach rożnych kultur, co ma wpływ na ich kontakty z rynkiem. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the market communication of young consumers in the context of the phenomenon of multiculturalism in a large urban agglomeration. An important part of the paper is the analysis concerning the attitude of adolescents to advertising and promotional activities, as well as their knowledge if the advertising messages comply with the law and the social norms. The selection of the research group, the Wroclaw youth, was based on the belief that young consumers in a big city operate in areas of different cultures, which has an impact on their market communication. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
172--178
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki
Bibliografia
  • Bodziany, M. (2014). "Duchy z Dalekiego Wschodu" w "szklanym domu", czyli o wietnamskiej diasporze na ziemiach polskich. W: B. Górczyńska-Przybyłowicz, S. Jankowiak, A. Wachowiak, I. Skórzyńska, K. Stryjkowski (red.), Dom otwarty - dom zamknięty. Lekcje pogranicza. Europa Środkowo-Wschodnia (XX/XXI wiek). Poznań: Wydawnictwo Nauka i Innowacje.
  • Bodziany, M., Milczanowska, M. (2012). Aksjologiczne dylematy żołnierza, czyli o konflikcie wartości w świecie konsumpcji. W: Obywatel w mundurze. Aksjologiczny wymiar funkcjonowania nowoczesnych sił zbrojnych. Wrocław: Wydawnictwo WSOWL.
  • Budzianowska-Drzewiecka, M. (2010). Specyfika procesu podejmowania decyzji o zakupie przez młodych konsumentów. W: G. Rosa, D. Smalec, I. Ostrowska (red.), Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty. Zachowania konsumentów. trendy i kierunki zmian. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, (660). Ekonomiczne Problemy Usług, (72), 445-452. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Burszta, W. (2004). Różnorodność i tożsamość. Antropologia jako kulturowa refleksyjność, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie.
  • Dojwa, K., Turczyński, P. (2012). Od samorządu do polityki? Studium przypadku prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza. W: J. Mizgalski, J. Sielski (red.), Res Politicae. Wydanie specjalne. Częstochowa: Wydawnictwo Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, 277-301.
  • Greif, M. (2010). The Hipster in the Mirror. The New York Times.
  • Griese. H.M., (1996). Socjologiczne teorie młodzieży. Wprowadzenie. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
  • Jaruga-Nowacka, I. (2005). Polityka wielokulturowości. Wystąpienie Wiceprezes Rady Ministrów - Minister Polityki Społecznej. W: M. Kozień (red.), Wielokulturowość i migracje. Materiały z konferencji. Warszawa: PROXENIA.
  • Kłoskowska, A. (1987). Socjologia młodzieży. Przegląd koncepcji. Kultura i społeczeństwo, (2), s. 20-28.
  • Kozień, M. (2005). Wielokulturowość - modele i praktyka społeczna. W: M. Kozień (red.), Wielokulturowość i migracje. Materiały z konferencji. Warszawa: PROXENIA.
  • Melosik, Z. (2005). Młodzież a przemiany kultury współczesnej. W: R. Leppert i inni (red.), Młodzież wobec niegościnnej przyszłości. Wrocław: Wydawnictwo DSWE.
  • Olejniczuk-Merta, A. (2001). Rynek młodych konsumentów, Warszawa: Difin.
  • Wardzała-Kordyś, J. (2013). Młody konsument w wielkim mieście - reklama, reklamacje i magia galerii handlowych. W: G. Rosa, D. Smalec, I. Ostrowska (red.), Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty. Zachowania konsumentów. trendy i kierunki zmian. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług, (32), 546-556. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300765

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.