Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Rozwój technologii informacyjnych w szczególności Internetu i telefonii komórkowej na świecie stworzył nowe możliwości dostępu i wymiany informacji, ale również prowadzenia działalności gospodarczej. Ewolucja tych nowoczesnych technologii zrewolucjonizowała tradycyjne modele biznesowe, a niektórych przypadkach stworzyła nowe. Jej niezaprzeczalny wpływ na wszystkie przedsiębiorstwa i ich strategie biznesowe spowodował powstanie nowych rynków, ale również nowe możliwości penetracji i dotarcia do już istniejących tradycyjnych obszarów zainteresowań przedsiębiorstw. E-commerce jest koncepcją opisującą proces obrotu produktami i usługami z wykorzystaniem systemów informatycznych i sieci komputerowych z Internetem włącznie. Rozwój telefonii komórkowej umożliwił powstanie pokrewnej koncepcji tzw. m-commerce, czyli handlu elektronicznego wykorzystującego urządzenia umożliwiające bezprzewodowy dostęp do Sieci. Podstawową cechą lej technologii jest mobilność, czyli zdolność do przemieszczania się i uniezależnienia się od tradycyjnego dostępu do Internetu. Dynamiczny rozwój handlu elektronicznego w ostatnich latach związany jest z wieloma korzyściami które dostarcza organizacjom praktyczne zastosowanie tej koncepcji. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
199--202
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
- Bourchak N., Branki C., Wagner G., Unland R.: Introduction to techniques and applications for mobile commerce"[w:] Mulyikonferenz Wirtschaftsinformatik 2004, Universitaet Duisburg- Essen 9.-11.III 2004
- Chmielarz W.: Handel elektroniczny nie tylko w gospodarce wirtualnej, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2001
- Gregor B., Stawiszyński M.: E-commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002
- Norris M., West S.: E-biznes, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2001
- Nowicki Z.: Nadchodzi mobilna rzeczywistość. http://www.biznesnet.pl/a/4363/Nadchodzi- mobilnarzeczywistość, 2002.03.28
- Radzikowski G.: Procesy biznesowe w środowisku Mobile Electronic Commerce, http://www.e-c.zie.pg.gda.pl/artyk/procesy_biznesowe.html, 10.01.2002
- Voelpel S.: The Mobile Company, Difo-Druck GmbH, Bamberg 2003
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300817