PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Systemy wspomagania organizacji SWO'2005 | 199--202
Tytuł artykułu

M-commerce - nowa forma strategii biznesowej budowania trwałej przewagi konkurencyjnej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój technologii informacyjnych w szczególności Internetu i telefonii komórkowej na świecie stworzył nowe możliwości dostępu i wymiany informacji, ale również prowadzenia działalności gospodarczej. Ewolucja tych nowoczesnych technologii zrewolucjonizowała tradycyjne modele biznesowe, a niektórych przypadkach stworzyła nowe. Jej niezaprzeczalny wpływ na wszystkie przedsiębiorstwa i ich strategie biznesowe spowodował powstanie nowych rynków, ale również nowe możliwości penetracji i dotarcia do już istniejących tradycyjnych obszarów zainteresowań przedsiębiorstw. E-commerce jest koncepcją opisującą proces obrotu produktami i usługami z wykorzystaniem systemów informatycznych i sieci komputerowych z Internetem włącznie. Rozwój telefonii komórkowej umożliwił powstanie pokrewnej koncepcji tzw. m-commerce, czyli handlu elektronicznego wykorzystującego urządzenia umożliwiające bezprzewodowy dostęp do Sieci. Podstawową cechą lej technologii jest mobilność, czyli zdolność do przemieszczania się i uniezależnienia się od tradycyjnego dostępu do Internetu. Dynamiczny rozwój handlu elektronicznego w ostatnich latach związany jest z wieloma korzyściami które dostarcza organizacjom praktyczne zastosowanie tej koncepcji. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Bourchak N., Branki C., Wagner G., Unland R.: Introduction to techniques and applications for mobile commerce"[w:] Mulyikonferenz Wirtschaftsinformatik 2004, Universitaet Duisburg- Essen 9.-11.III 2004
  • Chmielarz W.: Handel elektroniczny nie tylko w gospodarce wirtualnej, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2001
  • Gregor B., Stawiszyński M.: E-commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002
  • Norris M., West S.: E-biznes, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2001
  • Nowicki Z.: Nadchodzi mobilna rzeczywistość. http://www.biznesnet.pl/a/4363/Nadchodzi- mobilnarzeczywistość, 2002.03.28
  • Radzikowski G.: Procesy biznesowe w środowisku Mobile Electronic Commerce, http://www.e-c.zie.pg.gda.pl/artyk/procesy_biznesowe.html, 10.01.2002
  • Voelpel S.: The Mobile Company, Difo-Druck GmbH, Bamberg 2003
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300817

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.