PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4 (CD) | 215--221
Tytuł artykułu

Wybrane uwarunkowania stosunku młodych konsumentów w Polsce do reklamy w urządzeniach mobilnych

Warianty tytułu
Selected determinants of attitudes of young consumers to mobile advertising in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zmierza do określenia czynników oddziałujących na stosunek młodych konsumentów w Polsce do reklamw urządzeniach mobilnych. Na podstawie przeprowadzonych badań kwestionariuszowych dokonano charakterystyki ich postaw wobec reklam mobilnych oraz intencji korzystania z nich, w zależności od wybranych cech reklamy. Wyniki badań wpisały się w ogólny nurt wskazujący na negatywny stosunek młodych konsumentów do reklamy mobilnej. Natomiast analiza czynników oddziałujących na postawy wykazała na relacje częściowo odmiennie niż w przypadku badań prowadzonych na innych rynkach, głownie ze względu na walory informacyjne reklamy. (abstrakt oryginalny)
EN
The article seeks to identify factors affecting the attitude of young consumers to mobile advertising in Poland. Based on the conducted surveys, their attitudes towards mobile advertising and the intention of using it are characterized in relation to the selected features of advertising. The results confirmed the general trend of a negative attitude of young consumers to mobile advertising. However, the analysis of the factors influencing these attitudes revealed relations partially different from those shown by the results of surveys conducted in other markets, especially with reference to the informational qualities of mobile advertising. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
215--221
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Ashraf, M.F., Kamal, Y. (2010). Acceptance of Mobile Marketing Among University Students. Mustang Journal of Business & Ethics, 9-29.
  • BI Intelligence (2013). The Emergence Of Native Ads On Mobile And What It Means For Mobile Advertising. Business Insider, Inc. http://www.businessinsider.com/the-emergence-of-nativeads-on-mobile-2013-8
  • Catoiu, I., Gardan, D.A. (2010). Romanian Consumer Perception Toward Mobile Marketing Campaigns. Annales Universitatis Apulensis Series Oeconomica, 12(2), 731-741.
  • Mir, I. (2011). Consumer Attitude Towards M-Advertising Acceptance: A Cross-Sectional Study. Journal of Internet Banking and Commerce, 16(1), 1-22.
  • Mitręga, M. (2013). Marketing mobilny w świetle postaw użytkowników telefonów komórkowych. Handel Wewnętrzny, (3), maj-czerwiec, 170-177.
  • Roach, G. (2009). Consumer Perceptions of Mobile Phone Marketing: a Direct Marketing Innovation. Direct Marketing: An International Journal, 3(2), 124-138.
  • Smutkupt, P., Krairit, D., Khang, D. (2012). Mobile Marketing and Consumer Perceptions of Brand Equity. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 24(4), 539-560.
  • Unala, S., Ercis, A., Keser, E. (2011). Attitudes Towards Mobile Advertising - A Research to Determine the Differences Between the Attitudes of Youth and Adults, Procedia Social and Behavioral Sciences, 24, 361-377.
  • Xu, D.J. (2007). The Influence of Personalization in Affecting Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising in China. Journal of Computer Information Systems, 9-19.
  • Yang, K., Jolly L.D. (2008). Age Cohort Analysis in Adoption of Mobile Data Services: Gen Xers Versus Baby Boomers. Journal of Consumer Marketing, 25(5), 272-280.
  • Zabadi, A.M.A., Shura, M., Elsayed, E.A. (2012). Consumer Attitudes Toward SMS Advertising Among Jordanian Users. International Journal of Marketing Studies, 4(1), 77-94.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300833

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.