PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 338 Społeczna odpowiedzialność organizacji Diagnoza i doskonalenie | 156--165
Tytuł artykułu

Koncepcja CSR w aspekcie osiąganych korzyści społecznych na przykładzie przedsiębiorstw agrobiznesu

Warianty tytułu
The Concept of CSR in the Context of Social Benefits Achieved by Small and Medium-Sized Enterprises of Agribusiness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie korzyści społecznych osiąganych przez badane przedsiębiorstwa agrobiznesu w aspekcie wdrażania zasad CSR. W pierwszej części artykułu zaprezentowana zostanie istota odpowiedzialnego biznesu, natomiast w drugiej części przedstawione zostaną wyniki badań przeprowadzonych w 2011 r. na terenie województwa mazowieckiego. Przeprowadzone analizy pokazały, że do korzyści społecznych w największym zakresie badane firmy zaliczały szacunek i zaufanie interesariuszy oraz wyróżnienia i nagrody dla przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper is to present the performance of social benefits by the surveyed companies in terms of agribusiness implementation of the principles of CSR. The first part of the paper presents the nature of a responsible business, while the second part shows the results of studies conducted in 2011 in the Mazovia Voivodeship. The analyses showed that the surveyed companies recognized respect and trust of stakeholders and honors and awards for the company as social benefits to the extent possible.(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  • Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  • Nakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa 2008.
  • Ratajczak M., Wołoszyn J., Stawicka E., Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2012.
  • Rojek-Nowosielska M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.
  • Rok B., Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  • Szpak J., Historia gospodarcza powszechna, PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171301045

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.