PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | Zarządzanie, finanse, ekonomia : warsztaty doktoranckie '08 | 33--42
Tytuł artykułu

Narzędzia weryfikacji wiedzy w systemach e-learningowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne platformy e-learningowe umożliwiają nie tylko przekazywanie informacji i danych, które przeistaczają się w przyszłą wiedzę potencjalnego uczestnika szkolenia e-learningowego, ale również posiadają szereg narzędzi umożliwiających weryfikację przyrostu tejże wiedzy u uczącego się. Mimo, że takie narzędzia wydają się efektywne (i efektowne), to ich użycie z pewnością wymaga szczególnego podejścia do tego zagadnienia. Można pokusić się wręcz o stwierdzenie, że ich zastosowanie w praktyce może okazać się dość problematyczne lub będzie wiązać się z pewnymi niedogodnościami. Przeprowadzenie egzaminu w formie zdalnej, czyli takiego, gdzie nie jest wymagana obecność w tym samym miejscu egzaminatora i egzaminowanego jest wciąż utrudnione ze względów prawnych. Drugą barierą była dotąd bariera techniczna, jednakże rozwój technologii, które mogą takie egzaminowanie umożliwić, jest w przeciągu kilku ostatnich lat niesłychanie progresywny. Być może, należałoby rozpatrzyć problem raz jeszcze, konfrontując dawny pogląd tej kwestii z możliwościami jakie dają współczesne narzędzia informatyczne, narzędzia dedykowane gromadzeniu i przekazywaniu wiedzy w sposób zdalny. Zamierzeniem autora niniejszego opracowania jest wskazanie pewnych możliwości, ale i niedogodności, wynikających z zastosowania wybranych narzędzi służących do weryfikacji wiedzy dostępnych poprzez e-learning. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • Clarke A.: E-learning nauka na odległość. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2007.
  • Clark R.C., Mayer R.E.: E-learning and the Science of Instruction. Pfeiffer 2003.
  • Gołuchowski J.: Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2006.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K.: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach. Difin, Warszawa 2004.
  • Heinze A., Procter C.: Reflections on the Use of Blended Learning. Education in a Changing Environment. Materiały z konferencji na Uniwersytecie Salford z 2004 r., Education Development Unit, http://www.ece.salford.ac.uk/proceedings/papers/ah_04.rtf.
  • Hyla M.: Przewodnik po e-learningu. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • Lee W. W., Owens D.L.: Multimedia Based Instructional Design. Pfeiffer 2000.
  • Moodle - A Free, Open Source Management System for Online Learning, http://www.moodle.org [27 październik 2007].
  • Polański P.: Ramy prawne dla prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem internetu. "E-mentor" 2007, 1(18).
  • Wirtualny system zdalnego nauczania WSB, http://www.ewsb.pl [19 maj 2008].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171301099

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.