Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Przełom XX i XXI w. to okres, w którym w naukach ekonomicznych uwagę badaczy przyciągnęły zagadnienia kształtowania więzi pomiędzy podmiotami rynkowymi. Portfel lojalnych klientów stał się istotnym czynnikiem uzyskania przewagi konkurencyjnej, a utrata klientów stała się synonimem porażki. Przedmiotem naszych rozważań będzie zjawisko utraty nabywcy instytucjonalnego, identyfikacja jego przyczyn oraz wskazanie możliwości ograniczenia jego zasięgu poprzez działania kształtujące lojalność. Analizą zostanie objęty rynek maszyn i urządzeń. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
121--129
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
- Ahmad R., Buttle F.: Customer Retention Management: A Reflection of Theory and Practice. "Marketing Intelligence & Planning" 2002, 20 (3).
- Burnett K.: Relacje z kluczowymi klientami. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J.: Zarządzanie relacjami z klientem. Difin, Warszawa 2004.
- Everett M.: Selling with the Enemy. "Sales and Marketing Management" 1994, Vol. 146, No. 1.
- Fanfara K.: Marketing partnerski na tynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 2004.
- Hall R.: Why Dedicated Retention Efforts Often Fail. "ABA Banking Journal" February 2000, 92 (2).
- Hill N., Alexander J.: Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- Hutt M.D., Speh T.: Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
- Otto J.: Marketing relacji. Koncepcja i zastosowanie. Wydanie 2 rozszerzone. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.
- Psychologia ekonomiczna. Red. T. Tyszka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
- Reichheld F.F., Sasser W.E. Jr.: Zero Defection: Quality Comes to Services. "Harvard Business Review" 1990, 9-10.
- Reichheld F.F., Teal T.: Efekt lojalności. Ukryta siła rozwojowa Twojej firmy. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
- Sowińska A.: Wybrane zagadnienia psychologii ekonomicznej. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2003.
- Storbacka K., Lehtinen J.R.: Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
- Światowiec J.: Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 2006.
- Urbanak G.: Drugie życie klienta. "Marketing i Rynek" 2004, 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171301539