PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 736--740
Tytuł artykułu

Innowacyjne formy promocji towarowej

Warianty tytułu
Innovative Forms of Commodity Promotion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania była analiza wykorzystania innowacyjnych form komunikacji marketingowej w promocji kategorii produktu. Przedstawiono pojęcia związane w promocją towarową (w tym z reklamą kategorii produktu), a także przedstawiono przegląd innowacyjnych form promocji. Zaprezentowano również przykłady wykorzystania innowacyjnych form promocji towarowej. Poniższe rozważania prowadzą do wniosku, że innowacyjne formy komunikacji marketingowej są często i skutecznie wykorzystywane w promocji towarowej ze względu na jej specyficzny charakter, a przede wszystkim cele społeczne oraz związane ze zmianą postaw konsumentów.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study was to analyze the use of innovative forms of marketing communication in the commodity promotion. Presents concepts related to the commodity promotion (including generic advertising), and provides an overview of innovative forms of promotion. Also presented examples of the use of innovative forms of commodity promotion. These considerations lead to the conclusion that innovative forms of marketing communication are frequently and effectively used in the commodity promotion due to its specific nature, and primarily social objectives and related to changes in consumer attitudes.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
736--740
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • A. Oleksiuk, Marketing usług turystycznych, Wyd. Difin, Warszawa 2007, s. 177.
  • T. Sztucki, Encyklopedia marketingu definicje zasady metody, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998, s. 258.
  • J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2006, s. 46-48.
  • W.J. Armbruster, J.P. Nichols, "Commodity Promotion Policy‖, The 2002 Farm Bill: Policy Options and Consequences, Farm Foundation, Chicago, Ill., 2001, s. 195-200.
  • M. Świątkowska, Reklama kategorii jako narzędzie wsparcia rozwoju sektora mleczarskiego w Polsce, "Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu‖ 2009, t. XI, z. 3, s. 366-371;
  • M. Świątkowska, Działanie promocji towarowej w sektorze mięsa wieprzowego, "Nasza Ziemia‖ 2013, nr 7, s. 13-15.
  • M. Świątkowska, Działanie promocji towarowej w sektorze mięsa wieprzowego, "Nasza Ziemia‖ 2013, nr 8, s. 13-15.
  • N. Hatalska, Niestandardowe formy promocji, "Marketing i Rynek‖ 2002, nr 11, s. 7-12;
  • M. Świątkowska, K. Nowak, Wykorzystanie niestandardowych form komunikacji marketingowej na rynku żywności, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego - Problemy Usług‖ 2011, nr 660 (72), s. 377-388.
  • B. Pilarczyk, M. Michalik, Komunikacja marketingowa (promocja) [w:] B. Pilarczyk, H. Mruk, Kompendium wiedzy o marketingu, WN PWN, Warszawa 2007, s. 214-218.
  • M. Gębarowski, Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007, s. 12.
  • L. Luxton, L. Drummond, What Is the Thing Called ―Ambient Advertising‖?, 2000,
  • W. Paluchowski, M. Marciniak, Reklama ambientowa - laboratorium kreatywności, "Marketing i Rynek‖ 2005, nr 8, s. 36-41. 15 M. Radziszewska-Manikowska, J. Radzińska, A. Walczak, Raport "Rynek ambientu w Polsce. Oceny i opinie‖, Warszawa, luty 2012
  • M. Dołhasz, Reklama ambientowa - nowa forma komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Ekonomiczne Problemy Usług‖ 2009, nr 42, s. 422-428
  • N. Hatalska, Marketing szeptany. Mechanizmy działania niestandardowych form komunikacji marketingowej, [w:] M. Kokocińska (red.), Funkcjonowanie współczesnych gospodarek i przedsiębiorstw. Aspekty globalne, regionalne, sektorowe, Poznań 2006, s. 375-384;
  • M. Świątkowska, Komunikacja rynkowa z wykorzystaniem niestandardowych form promocji (komunikacji marketingowej), [w:] M. Świątkowska, H. Górska-Warsewicz, K. Krajewski, Zarządzanie komunikacją rynkową przedsiębiorstw - organizacja, strategie, uwarunkowania, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2010, s. 58.
  • A. Lotko, Efektywność marketingu szeptanego a modele komunikacji, [w:] G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Marka - trendy i kierunki rozwoju, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008, s. 89-95.
  • M. Świątkowska, Kampanie promocyjne o charakterze promocji towarowej na rynku mleka w Polsce, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu‖ 2012, nr 28 (747), s. 97-107.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171301807

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.