Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Wkroczyliśmy w erę, której podstawowym czynnikiem produkcji staje się informacja i wiedza. Dynamicznie zmieniający się rynek wymusza podejmowanie racjonalnych decyzji w krótkim czasie, a do tego potrzebne są wiedza i narzędzia (jak np. Internet), które umożliwią dostęp do niej. Konkurencyjność w nowoczesnej gospodarce w coraz większym stopniu bazuje na umiejętnym wykorzystaniu wiedzy. Zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga sprawnego zarządzania zarówno wiedzą, jak i kapitałem ludzkim traktując je jako aktywa, które się nabywa, utrzymuje, rozwija, ocenia i nadzoruje. W zachodnich krajach wiedza jest podstawą istnienia nowoczesnego przedsiębiorstwa, natomiast zarządzanie wiedzą jest podstawą funkcjonowania ludzi biznesu. U nas ciągle jeszcze ta problematyka jest w początkowej fazie rozwoju, jednak globalna konkurencja powoli eliminuje procesy zarządzania i podejmowanie decyzji opartej na intuicji. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
383--392
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Gladstone B.: Zarządzanie wiedzą. Knowledge management. PETIT, Warszawa 2004.
- Lessig L.: Code and Other Laws of Cyberspace. Basic Books, New York 1999.
- Nonaka I., Takeuchi H.: Kreowanie wiedzy w organizacji. Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa 2000.
- The Power of Knowledge. A Business Guide to Knowledge Management. KPMG Management. Consulting White Paper, London 1998.
- Probst G., Raub S., Romhardt K.: Zarządzanie wiedzą w organizacji. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
- Senge P.M.: Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
- Tiwana A.: Przewodnik po zarządzaniu wiedzą ebiznes i zastosowania CRM. Placet, Warszawa 2003.
- Wawrzyniak B.: Zarządzanie wiedzą. Zarządzanie XXI wieku. Dodatek do: "Personel i Zarządzanie" 2000, nr 22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171301927