PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 4 | 243--250
Tytuł artykułu

Skuteczność działań merchandisingowych w kształtowaniu decyzji zakupowych nabywców finalnych produktów spożywczych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Effectiveness of Merchandising in Shaping Purchasing Decisions of Final Buyers on Food Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działania merchandisingowe zazwyczaj realizowane są w punktach sprzedaży detalicznej przez przedstawicieli handlowych przedsiębiorstw produkcyjnych. Najczęściej stosowanymi praktykami merchandisingowymi są stałe lub czasowe ekspozycje w punkcie sprzedaży, pokazy oraz degustacje produktów. Oprócz przykładowych działań w ramach merchandisingu wykorzystywane są pewne zasady, których przestrzeganie pozwala znaleźć najlepsze miejsce w punkcie sprzedaży dla określonych grup produktów. To powoduje, że produkty odpowiednio eksponowane są bardziej widoczne dla potencjalnych nabywców, co w konsekwencji ułatwia ich sprzedaż. (abstrakt oryginalny)
EN
Merchandising includes a number of activities aimed at the facilitation or acceleration of purchase. In practice, merchandising activities are executed by the sales representatives of a manufacturing company. Merchandising may be run by a retail outlets themselves or in agreement with the manufacturer. The most frequent merchandising practices are: the proper product location at a sales point and on the shelves, permanent or temporary shop exhibition, demonstrations and product tasting. Moreover, in merchandising activities certain rules are used, whose application allows us to find the most suitable place for products in a sales point, which consequently causes that product to be more visible. Yet the products which are more visible and displayed in a proper way are more willingly purchased. In many descriptions the commercial atmosphere is identified with the concept of merchandising. They are not identical. The concept of commercial atmosphere of a retailer as a tool of marketing impact has no clear definition. The commercial atmosphere of a retailer may interact in the following areas: drawing attention, providing information and influencing the emotions of potential customers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
243--250
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • 1. Baruk A., (2001), Marketing-mix w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Lublinie, Lublin.
  • 2. Baruk A.I., (2006), Jak skutecznie oddziaływać na odbiorców? Wybrane formy sprzedaży i wywierania wpływu na nabywców, Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń.
  • 3. Baruk A.I., (2009), Wybrane bodźce aktywizujące młodych nabywców - wyniki badań empirycznych, [w:] J. Bizon-Górecka (red.), Ryzyko. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie. Strategie zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie - zarządzanie ryzykiem w warunkach kryzysu gospodarczego, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Bydgoszcz.
  • 4. Cox R., Brittain P., (2000), Zarządzanie sprzedażą detaliczną, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 5. Łukasik P., (2008), Marketing w handlu detalicznym produktami spożywczymi. Wybrane aspekty zachowań nabywców, Wydawnictwo UMCS, Lublin.
  • 6. Michalcewicz M., (2006), Analiza wzorców zachowań konsumentów w okresie przemian gospodarczych, [w:] S. Urban (red.), Agrobiznes 2006. Konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa, t. 2, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław.
  • 7. Rozwadowska B., (2000), Merchandising handlowy a merchandising producenta, "Marketing i Rynek" nr 1.
  • 8. Śnihur J., (2006), Merchandising jako instrument tworzenia przewagi konkurencyjnej w usługach agroturystycznych, [w:] S. Urban (red.), Agrobiznes 2006. Konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa, t. 2, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław.
  • 1. http://www.szkolenia.berndson.pl/kursySzkolenia_merchandisingPotegaiSztukaEkspozycjiProduktów.html. [14.11.2010].
  • 2. Burczyk P., Klincewicz M., (2008), Analiza: Merchandising wczoraj, dziś, jutro, Marketing w Praktyce nr 6, [online], http://marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/aid=m48414c38072b9, [28.11.2010].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171302435

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.