PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 761--767
Tytuł artykułu

Budowanie wartości marki w oparciu o programy zaangażowane społecznie

Autorzy
Warianty tytułu
Creation Value of the Mark and Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule scharakteryzowano sposoby budowania wartości marki w oparciu o programy zaangażowane społecznie. Przedstawiono trzy wymiary wartości marki, następnie omówiono koncepcję Creating Shared Value oraz proces dojrzewania przedsiębiorstw do jej realizacji. Zwrócono szczególną rolę na Cause Related Marketing i Cause Branding jako narzędzia istotne w budowaniu prospołecznej, autentycznej i wartościowej marki. Podano także przykłady firm, które skutecznie tworzą wartość marki poprzez zaangażowanie społeczne.(abstrakt oryginalny)
EN
In the paper the Creating Shared Value was characterized. The Cause Related Marketing and the Cause Branding and its advantages resulting from realization in enterprises were analyzed. A role of this conception in creation of mark value was shown. In this work the consumer's attitudes to social active marks was also analyzed. In this analysis the factors which decides about efficiency of this conception was indicated. The cases of companies which efficiently create the mark's value through social commitment were specified.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
761--767
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • M.Trzaskowski, Tworzenie wspólnej wartości jako nowe podejście do konkurencyjności firmy, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie‖, 2012, nr 4, s. 14.
  • M. Porter, M. Kramer, Creating Shared Value, ―Harvard Business Review‖ January-February 2011, s. 66.
  • Ph.Kotler, G.Zaltman, Social marketing: an approach to planned social change, ―Journal of Marketing‖, 1971, nr 35, July, s. 5.
  • M. Rybak, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004, s. 28-29.
  • M.S. Schwartz, D. Saiia, Should Firms Go 'Beyond Profits'? Milton Friedman versus Broad CSR, "Business & Society Review‖ 2012 Spring, Vol. 117, wyd.1, s. 7-8.
  • T. Levitt, The dangers of social responsibility, ―Harvard Business Review‖ 1958, Vol. 36, nr 5, s. 41-50.
  • Porter M.E., Kramer M.R., The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy, ―Harvard Business Review‖ 2002, December.
  • Porter M.E., Kramer M.R., The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility, ―Harvard Business Review‖ 2006, December.
  • D. Kiron, N. Kruschwitz, K. Haanaes, I. von Streng Velken, Sustainability nears a tipping point, ―MIT Sloan Management Review‖ Winter 2012, Vol.53, nr 2.
  • H. Pringle, M. Thompson, Brand Soul: How Cause Related Marketing Builds Brands, John Willey & Sons, New York 1999 [za:] M. Demetriou, I. Papasolomou, D. Vrontis, Cause-related marketing: Building the corporate image while supporting worthwhile causes, ―Journal of Brand Management‖ 2010, nr 17, s. 268.
  • Xueming Luo, C.B. Bhattacharya, Corporate Social Reasonability. Customer Satisfaction and Market Value.‖Journal of Marketing‖ 2006, Vol. 70, Oktober, s. 3. [cyt. za:] D. Oczachowski, Społeczna odpowiedzialność organizacji - warunki efektywnego wykorzystania w marketingu. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2007, nr 473, s. 128.
  • R.M.V. Prasad, Cause Branding and its Impact on Corporate Image, ―Journal of Marketing & Comunication‖, 2011, Vol. 7, nr 1, s. 44.
  • M Chong, The role of internal communication and training in infusing corporate values and delivering brand promise: Singapore airlines experience, ―Corporate Reputation Review‖ 2007, nr 10 (3), s. 205-209;
  • P.J. Kitchen, D.E. Schultz, Raising the Corporate Umbrella: Corporate Communications in the 21st Century, Palgrave-Macmillan, Basingstoke 2001.
  • A. Zielińska, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw we współpracy z organizacjami pozarządowymi, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego‖ nr 775. "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu‖ 2013, nr 30, s. 292.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171302481

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.