Warianty tytułu
Implementation of the concept of virtual organization in practice - opportunities and challenges
Języki publikacji
Abstrakty
Referat porusza różnorakie aspekty związane z kwestią implementacji koncepcji wirtualnej organizacji. W pierwszej części przedstawione zostały najczęściej spotykane podejścia do istoty WO i omówiono najważniejsze jej cechy. Następnie scharakteryzowane zostały najistotniejsze szanse oraz wyzwania związane z wprowadzeniem z życie koncepcji WO, ze szczególnym uwzglęnieniem aspektu ludzkiego. Kolejna część prezentuje przykład możliwości wykorzystania WO w branży energetycznej. Ostatnią część referatu stanowi jego podsumowanie oraz wnioski.(abstrakt oryginalny)
The paper concentrates on various aspects related to implementation of the virtual organization concept. In the first part different approaches to VO concept are presented and its most important features are discussed. Next, the most significant chances and key challenges which can arise during the implementation process have been presented. Key attention has been paid to human aspects. In the following part, hypothetical model of practical utilization of VO in power industry has been shown. In the final part of the paper, the most important conclusions and suggestions are provided. (original abstract)
Rocznik
Strony
565--573
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Opolska
Bibliografia
- ---
- Bultje, R.; van Wijk, J.: Taxonomy of Virtual Organizations, based on definitions, characteristics and typology, VoNet: The Newsletter @ http://www.virtual-organization.net, Vol. 2, No. 3, 1998
- Byrne J.: The virtual corporation, Business Week, Feb. 8, 1998
- Davidow W., Malone M.: The Virtual Corporation, HarperBusiness, 1992
- Kiesler S.: The Hidden Messages in Computer Networks, Harvard Business Review, January-February, 1985
- Kisielnicki J.:Virtual organization as a product of the information society, Materiały z Międzynarodowej Konferencji Business Information Systems - BIS'98, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 1998
- Kisielnicki J.: Zarządzanie organizacją, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego, 2000
- Malone T., Laubacher R.: How Will Work Change? E-Lancers, Empowerment, and Guilds, w The Promise of Global Networks, Institute for Information Studies, 1999
- Porter M.: Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March, 2001
- Venkatraman N., Henderson J.C: Real Strategies for Virtual Organizing, Sloan Management Review, Fall, 1998
- Wielki J.: Elektroniczny marketing poprzez Internet, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171302769