PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 11 (CD) | 81--90
Tytuł artykułu

Komunikacja marketingowa w kanałach alternatywnych - konieczne czy opcjonalne działania współczesnych przedsiębiorstw?

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Communications within Alternatives Channels - the Necessary or Optional Activities of Modern Firms?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rosnąca liczba dostępnych kanałów komunikacji marketingowej dzięki rozwojowi technologii ICT powinna dawać firmom możliwość elastycznego podejścia do procesu komunikacji, związanego z wyborem zapewniającym skuteczne i efektywne wyniki komunikacyjne. Właśnie kryterium skuteczności i efektywności powinno stanowić podstawę planowania procesu komunikacyjnego z rynkiem, gdyż to te mierniki rzutują na ocenę ostatecznego efektu rynkowego uzyskiwanego przez firmy. Planowanie komunikacji marketingowej na poziomie strategicznym, powinno opierać się na sklasyfikowaniu kanałów komunikacji z rynkiem jako koniecznych bądź opcjonalnych. Celem opracowania jest ustalenie statusu alternatywnych kanałów komunikacji marketingowej jako koniecznych bądź opcjonalnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The increasing numbers of marketing communication channels as a result of developing the ICT technology is giving opportunity into the firms the elasticity approach for the communication process. Consequently, firms are able ensuring themselves both, efficacy and efficiency communications results. The criteria of efficacy and efficiency should determine premises how to plan a process of firm's communication with market, because the measures determine finally the markets' effects. The planning of the marketing communication on a strategic level should be realized as channels of communication with market according to setting their as a necessary or a optional. The goal of the paper is setting the status of alternative marketing's communication channels as necessary or optional. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
81--90
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • 1. Basole R.C., 2004. The Value and Impact of Mobile Information and Communication Technologies, Proceedings of the IFAC Symposium on Analysis, Modeling & Evaluation of Human-Machine Systems, No. 9.
  • 2. Basole R.C., Rouse W.B., 2007. Towards the Mobile Enterprise: Readiness and Transformation. W: D. Taniar (red.), Encyclopedia of Mobile Computing and Commerce (t. 1) pp.(1083), Gorgia: Idea Group Reference.
  • 3. Brzozowska-Woś B., 2012, Komunikacja marketingowa a wybrane narzędzia marketingu mobilnego. W: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 712, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 26, pt. Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty: Komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych. Red. Nauk. G. Rosa, A. Smalec, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego: Szczecin.
  • 4. Danaher P.J., Rossiter J.R., 2009. Comparing perceptions of marketing communication channels. European Journal of Marketing, Vol. 45, No. 1/2, 2011.
  • 5. Low G.S., 2000. Correlates of integrated marketing communications. Journal of Advertising Research, 40 (3).
  • 6. Kitchen, P.J., Brignell J., Lit T., Jones G.S., 2004. The emergence of IMC: a theoretical perspective. Journal of Advertising Research, 44 (1).
  • 7. Kozielski R. (red.) (2008), Wskaźniki marketingowe, wyd. III poszerzone, Kraków: Oficyna a Wolters Kluwer business.
  • 8. Malthouse E., Hofacker Ch., 2010. Looking Back and Looking Forward with Interactive Marketing, Journal of Interactive Marketing, 24 (2010).
  • 9. Naik P.A., Peters K., 2009. A Hierarchical Marketing Communications Model of Online and Offline Media Synergies, Journal of Interactive Marketing, No. 23.
  • 10. Neslin S.A., Shankar V., 2009. Key Issues in Multichannel Management: Current Knowledge and Future Directions, Journal of Interactive Marketing, 23 (1).
  • 11. Rouse W.B. (red.) (2006), Enterprise Transformation: Understanding and Enabling Fundamental Change, New York: Wiley.
  • 12. Schornack G.R., Beck Ch.E., 2008. Wireless Technologies For Marketing And Management Professionals, The Journal of Applied Business Research, Vol. 20, No. 4.
  • 13. Shankar V., Malthouse E.C., 2007. The Growth of Interactions and Dialogs in Interactive Marketing, Journal of Interactive Marketing, Volume 21, Number 2, Spring.
  • 14. Shankar V., Balasubramanian S., 2009. Mobile Marketing: A Synthesis and Prognosis, Journal of Interactive Marketing, No. 23.
  • 15. Spiker A., Brettel M., Effectiveness of online advertising channels: a price-level-dependent analysis, Jurnal of Marketing Management, Vol. 26, Nos. 3-4/2010.
  • 16. Szulc R., Ciszewski P., 2011, Wykorzystanie technologii łączności bezprzewodowej w badaniach marketingowych na rynku produktów beauty care, W: Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 236, Badania marketingowe - metody, nowe podejścia i konteksty badawcze, Red. K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska.
  • 17. Szulc R., Ciszewski P., 2013, Marketing sąsiedztwa - stosowanie metod komunikacji mobilnej w działaniach marketingowych, Marketing i Rynek, 9/2013.
  • 18. Tarasewich, P., Nickerson R., Warkentin M., 2002. Issues in Mobile E-Commerce. Communications of the AIS, 8.
  • 19. Wiktor J. W., 2013. Komunikacja marketingowa. Warszawa: PWN.
  • 20. Yin Lam S., Chiang J., Parasuraman A., 2008. The Effects of the Dimensions of Technology Readiness on Technology Acceptance: an Empirical Analysis, Journal of Interactive Marketing, Vol. 22, No. 4/2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171302783

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.