Warianty tytułu
Identification of Needs Concerning Intercultural Communication in Marketing Among Students of Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł wpisuje się w nurt rozważań dotyczących kompetencji międzykulturowych, które powinny być kształtowane u przyszłych specjalistów ds. marketingu. Przedstawia wyniki badań identyfikujących potrzeby studentów w zakresie komunikacji międzykulturowej w obszarze marketingu. Dzięki porównaniu do wyników badań uzyskanych przez Goby, pokazano także podobieństwa i różnice w oczekiwaniach studentów z Polski i innych krajów w zakresie komunikacji w biznesie, w tym znaczenia komunikacji międzykulturowej. (abstrakt oryginalny)
The article is part of the current discussion on intercultural competence which should be shaped in future marketing experts. It presents the results of studies identifying students' needs, concerning intercultural communication in the field of marketing. By comparing the results obtained by Goby, the similarities and differences in the expectations of students from Poland and other countries in the field of business communication, including the importance of intercultural communication, were showed. (original abstract)
Twórcy
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
- 1. Durocher, D. O. (2009). Teaching Intercultural Communication Competence to Business Students, Journal of International Business Education, 4, 119-134.
- 2. Gajek K. (2008). Komunikowanie międzykulturowe jako jedna z kluczowych kompetencji współczesnej organizacji. Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 1 (t. 1), 321-325.
- 3. Goby, V. P. (2007). Business Communication Needs. Journal of Business and Technical Communications, 21(4), 425-437.
- 4. Graf, A., & Mertesacker, M. (2009). Intercultural training: six measures assessing training needs. Journal of European Industrial Training, 33(6), 539-558.
- 5. Johnson, J.P., Lenartowicz, T. and Apud, S. (2006). Cross-cultural competence in international business: toward a definition and a model, Journal of International Business Studies, 37, 525-43.
- 6. Mazurek-Łopacińska, K., & Sobocińska, M. (2011). Kompetencje międzykulturowe jako uwarunkowanie procesu komunikacji marketingowej w dobie globalizacji. Komunikacja Rynkowa. Kultura, Perswazja, Technologia, 209, 465-475.
- 7. Morley, M. J., & Cerdin, J.-L. (2010). Intercultural competence in the international business arena. Journal of Managerial Psychology, 25(8), 805-809.
- 8. Petison, P. (2010). Intercultural Communication and Relationship Marketing: A Conceptual Perspective, 16(1996), 127-134.
- 9. Winkler R. (2008). Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych pracowników w organizacjach wielokulturowych. Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 1 (t. 2), 633-640.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171302829