PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 940 Stan i perspektywy rozwoju teorii i praktyki zarządzania na progu XXI wieku | 418--429
Tytuł artykułu

Faza integracji w procesach fuzji i przejęć na przykładzie sektora mediów

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Według naukowców Shannon i Weaver [Shanon i Weaver, 1949] media można przedstawić za pomocą ogólnego modelu komunikacji (rys. 1) składającego się z czterech członów: źródła, które stanowią firmy medialne (Media Company), mediów jako systemu transmisji przekazu (Transport Media, Online Media and Offline Media), odbiornika jako narzędzia pozwalającego na otrzymywanie informacji (End Device, Reciver) oraz końcowego użytkownika, czyli miejsca przeznaczenia (User, Destination). W artykule zostaną omówione przedsiębiorstwa medialne pod kątem fazy integracji w procesach fuzji i przejęć w warunkach nowej ekonomii, czyli pierwszy człon schematu. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • J. Rawolle, T. Hess: (University of Gottingen, Germany): New Digital Media and Devices. An analysis for the media industry. "The International Journal on Media Management", University of St Gallen Switzerland, Volume 2, No. 2, Autumn/Winter 2000.
  • Multimedia, Multimedialna encyklopedia PWN, 2001.
  • R.W. McChesney: The New Global Media. It's a Small World of Big Conglomerates. November 29, 1999, http://past.thenation.com/lssue/991129/1129mcchesney.shmlo.
  • R. Kaufinan: Mergermania 2000: There can be only one!, bttp:/www.netreach.net
  • S. Sudarsanam: Fuzje i przejęcia. Warszawa: WIG-PRESS 1998, s. 50-51.
  • R.N. Ashkenas, L.J. Demonaco, S.C. Francis: Making the Deal Rea, How GE Capital Integrates Acquisitions. Harvard Business Reviewon Merger and Acquisitions, Harvard Business School Press, USA 2001, s. 154-155.
  • B.W. Wirtz: Convergence Processes, Value Constellations and Integration Strategies in Multimedia Business. The International Journal on Media Management, University of St. Gallen Switzerland, Volume 1, No. 1, Autumn/Winter 1999.
  • E.A. Gander, K.K. Derr: An integrated approach to mergers and acquisitions: New economy integration management. Arthur Andersen Rapport 2001.
  • Arthur Andersen Rapport Beyond the headlines: A survey of lessons learned from merger and acquisition activity. Technology, Media and Communications 2001, www.arthurandersen.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171303311

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.