PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | z. 104 | 108--115
Tytuł artykułu

Social lending jako alternatywne źródło pożyczek dla klientów indywidualnych

Warianty tytułu
Social Lending as Alternative Source of Lending for Individual Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek pożyczek społecznościowych dopiero rozwija się. Ma przed sobą dobre perspektywy rozwoju zarówno w Polsce, jak i na świecie. Szczególnie istotne dla wzrostu zaufania do tej formy inwestowania jest zapewnienie należytej ochrony pożyczkodawców, jasnych zasad pobierania opłat przez serwisy udostępniające platformy do zawierania umów oraz sprawnego systemu egzekucji niespłacanych długów. Pożyczki społecznościowe stanowią szczególnie atrakcyjną alternatywę dla osób korzystających dotychczas z usług instytucji parabankowych, które oferują pożyczki o znacznie wyższej RRSO niż ta oferowana przez banki detaliczne. W perspektywie najbliższych kilkunastu lat social lending może znacząco wpłynąć na bankowość detaliczną, a konkretnie na zmniejszenie się spreadu między kosztem kredytu, a oprocentowaniem lokaty terminowej. Warto przyglądać się tej nowej możliwości uzyskania środków finansowych. Jednocześnie należy pamiętać o ograniczeniach i problemach, jakimi są straty mogące wystąpić w wyniku transakcji z nieuczciwym pożyczkodawcą.(fragment tekstu)
EN
Together with the development and popularisation of Internet in everyday life more and more services can be delivered through the Web. There is a relatively new service called social lending, also peer-to-peer lending or person-to-person lending, otherwise: lending money between physical persons and/ or legal persons by means of Internet services created for this particular purpose. This article aims at the introduction of characteristics of social lending, the activity of companies in this area in Poland and at the same time the evaluation of competitiveness of bank and social lending on our market. The authors intend to outline a brief characteristics of social lending in Poland taking into account the local features.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
108--115
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Curtis E. A., Beverly Blair Harzog, The Complete Idiot's Guide to Person-to- Person Lending, USA 2009.
  • ESSVALE CORPORATION LIMITED, Business Knowledge for It In Retail (Bizle Professional), USA 2007.
  • Boule S. K., The Home Economics Survival Guide: Earn Money, Create Products, Save Money and Survive (Vol. 1), USA 2009.
  • Ustawa z dnia 17 czerwca 2004 roku o zmianie ustawy o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym oraz ustawy - Prawo Bankowe, Dz.U. 2009 Nr 144 poz. 1176.
  • Ustawa z dnia 16 lipca 2009 roku o zmianie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawy o kredycie konsumenckim, Dz.U. 2004 Nr 162 poz. 1693.
  • www.bankier.pl, Social lending czyli poczuć się jak bankier, z 4 listopada 2009 r.
  • www.uk.zopa.com, z 5 stycznia 2009 r.
  • www.technoblog.gazeta.pl, Social lending w Polsce, z 5 stycznia 2009 r.
  • www.soclen.pl, z 8 marca 2010 r.
  • www.ithink.pl, Social lending dwa lata w Polsce, z 24 lipca 2009 r.
  • www.kokos-smava-finansowo.pl, Monetto.pl nie ma ruchu, nie ma kontaktu, z 7 lutego 2010 r.
  • www.prosper.com, z 8 marca 2010 r.
  • www.smava.pl, Nowy gracz na polskim rynku social lending, z 5 stycznia 2009 r.
  • www.gazeta.pl, Serwis Monetto.pl zniknie z sieci. Co dalej z pożyczkami?, z 5 stycznia 2009 r.
  • www.knf.gov.pl, Informacja o sytuacji banków w 2009 r., z 8 marca 2010 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171303561

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.