PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 9 (58) | 328--339
Tytuł artykułu

Nazwisko jako forma marki na przykładzie marek: Chopin i Mozart

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Use of a Personal Name as Trademark: on The Basis of Chopin and Mozart Brands
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ten dotyczy takiego rodzaju marek, których nazwa stanowi zarazem nazwisko znanego artysty- kompozytora. Rozważania autorki opierają się na analizie przykładów wybranych dwóch marek: Chopin i Mozart. Celem artykułu jest ukazanie możliwości wykorzystania nazwisk wielkich kompozytorów, jako nazw marek określonych produktów. Przedstawiane w artykule wnioski opierają się na analizie literatury przedmiotu, case study oraz na wynikach przeprowadzonego badania własnego o charakterze pierwotnym, którego celem była próba identyfikacji rozpoznawalności badanych marek i ich wizerunku z krajem pochodzenia danego artysty w świadomości konsumentów. (abstrakt oryginalny)
EN
Surname of a composer (Chopin and Mozart).The purpose of this article is to show the possibilities of making use of famous composers' surnames as the brands of products. The conclusions presented in the paper are based on the literature review, a case study and the results of the author's own research of primary character whose aims was to attempt to identify the recognisability of the brands under analysis and to connect their images with the country of origin of a given artist in consumers' consciousness. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
328--339
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Altkorn J,, Strategia marki, PWE, Warszawa 2001
  • Barlow J., Stewart P. Markowa obsługa klientów. Nowe źródło przewagi nad konkurencją. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010
  • Ermochkine N., Iglikowski P., 2004, 40 Degrees East: An Anatomy of Vodka, Nova Science Publishers, New York, p. 88
  • Géraldine M., Au coeur de la marque. Les clés du management de la marquee, Wydawnictwo Dunod, Paryż 2009
  • Kall J., Silna marka, PWE, Warszawa 2001
  • Keller K. L., Strategic Brand Management. Prentice Hall, New Jersey 1998
  • Kotler Ph., Marketing, Wydawnictwo Rebis 2005
  • Kotler Ph., Armstrong G, Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002
  • Kozielski R.(red.),Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
  • McGhie A., Brand is a four letter Word, Positioning and The Real Art of Marketing, Advantage Media Group, South Carolina, 2012
  • Moi A., Marketing i Public Relations w małej firmie, wyd. Helion One Press, Gliwice 2009
  • Mruk H. Zarządzanie marką, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, Poznań 2002
  • Mruk H., Rutkowski I., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999
  • Szwajca D., Pozycjonowanie marki na rynku globalnym - możliwości i ograniczenia, Economy and Management - 1/2009 Kwartalnik Ekonomia i Zarządzanie jest kontynuacją Zeszytów Naukowych Ekonomia i Zarządzanie Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2009
  • Szydzińska K., Powstaje symbol. Marketing w Praktyce, nr 6/2005
  • Taylor D., Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływania na rozwój firmy?. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010
  • Zboralski M., Nazwy firm i produktów, PWE, Warszawa 2000
  • http://www.epr.pl/symbol-doskonaly-markowe-nazwisko,marka,1004,1.html/Symbol doskonały: Markowe nazwisko, Marcin Nowoszewski
  • Philip Ross, Branding: http://www.business-specialties.com/branding2.html
  • The economist, 2006, Mozart Mania, from intelligence life, http://www.economist.com/node/6909236
  • www.chopin.pl
  • http://luxury.winestory.pl/artykuly/chopin-vodka-najlepsza-wodka-na-swiecie/
  • http://www.miraculum.pl/produkty/chopin
  • Von Christisn Furst, 2006, Alles Mozart oder was?, http://www.focus.de/reisen/oesterreich/oesterreich_aid_18880.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171303629

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.