Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Z badań przeprowadzonych kilka lat temu przez firmę Overnet Interactive Agency Ltd. wynikało m.in., że większość biur podróży nie dostrzegała potrzeby zaistnienia w sieci, a te które zdecydowały się na stworzenie serwisu WWW przygotowywały go niskim nakładem, dlatego nie wykorzystywały potencjału tkwiącego w Internecie. Firmy turystyczne nie wierzyły także, że na e-biznesie w ogóle można zarobić. Obecnie sytuacja zmienia się na lepsze. Żaden touroperator nie neguje potrzeby wykorzystania Internetu jako kanału dystrybucji oraz rynku zbytu dla swoich produktów, jednak tylko nieco ponad połowa badanych biur (55%) umożliwiała swoim klientom dokonanie rezerwacji produktu bezpośrednio z własnej strony. W związku z tym wydaje się, że nadal sprzedaż ofert poprzez stronę WWW biura nie jest traktowana poważnie. Miejmy nadzieję, że za kilka lat wraz ze wzrostem ilości internautów wzrośnie także znaczenie sprzedaży imprez turystycznych przez Internet. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
595--604
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
Bibliografia
- Cohen J.: Serwisy WWW. Projektowanie, tworzenie i zarządzanie. Helion, Gliwice 2004.
- Dz.U. 1997, nr 133. Ustawa z 29.08.1997 r. o usługach turystycznych z późn. zm.
- Overnet Interactive Agency Ltd., Raport dotyczący stron .internetowych polskich biur podróży, 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171303635