PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 940 Stan i perspektywy rozwoju teorii i praktyki zarządzania na progu XXI wieku | 545--555
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą w organizacji na przykładzie szpitala klinicznego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Referat omawia wybrane elementy zarządzania wiedzą, ilustrując je rozwiązaniami stosowanymi w organizacji szeroko wykorzystującej wiedzę, a mianowicie w szpitalu klinicznym. Szpital jest specyficzną organizacją, w której nastąpiło połączenie dwóch kultur, tj. troskliwych profesjonalistów i dbających o interesy menedżerów. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Davenport T.H., Prusak L. (1998): Working Knowledge. Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.
  • Grant R.M. (1996a): Toward a Knowledge-based Theory of the Firm. "Strategic Management Journal" Vol. 17 (Winter Special Issue).
  • Grant R.M. (1996b): Prospering in Dynamically-competitive Environments: Organizational Capability as Knowledge Integration. "Organization Science" Vol. 7, No. 4.
  • Liebeskind Porter J. (1996): Knowledge. Strategy and the Theory of the Firm. "Strategic Management Journal" Vol. 17 (Winter Special Issue).
  • Nonaka I. (1991): The Knowledge-Creating Company. "Harvard Business Review" November-December.
  • Nonaka I., Toyama R., Konno N. (2000): SECI, Ba and Leadership: a Unified Model of Dynamic Knowledge Creation. "Long Range Planning" Vol. 33.
  • Winter S.G. (1987): Knowledge and Competence as Strategic Assets. W: Teece D.J.: The Competitive Challenge. Ballinger Publishing, Cambridge, MA.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171303651

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.