PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania | 45--60
Tytuł artykułu

Planowanie współpracy sil zbrojnych z mediami podczas konfliktów zbrojnych (wybrane zagadnienia)

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podczas wojny cele polityki nigdy nie mogły być osiągane wyłącznie poprzez stosowanie środków przemocy - walkę zbrojną, a zdobyta władza długo opierać się na przymusie. Pogląd ten wydaje się aktualny szczególnie wtedy, gdy rządy współczesnych demokracji decydują się na użycie sił zbrojnych daleko od granic swoich krajów. Podstawowym założeniem demokracji jest bowiem to, że interes społeczny będzie kształtować zachowania polityków i sposób prowadzenia walki zbrojnej przez dowódców. Siły zbrojne i sprawujący nad nimi kontrolę politycy mają zatem swój "lud", przed którym trzeba się rozliczać z podejmowanych działań. Dla wojska są to obywatele, którzy utrzymują siły zbrojne płacąc podatki, a dla polityków wyborcy, którzy dają lub zabierają im mandat do sprawowania władzy. Mają oni pełne prawo do informacji o podejmowanych przez oba podmioty działaniach oraz formalną - przez akt wyborczy i nieformalną - przez presję opinii publicznej możliwość sprawowania kontroli nad instytucjami państwa, w tym siłami zbrojnymi3. A zatem w państwach demokratycznych, które decydują się na użycie sił zbrojnych jako środka przeciwdziałania zagrożeniom międzynarodowego bezpieczeństwa i pokoju niezbędne jest pozyskanie odpowiedniego stopnia zrozumienia i poparcia dla prowadzonych działań.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Obrony Narodowej w Warszawie
Bibliografia
  • ---
  • Dobek-Ostrowska B.: Media masowe i aktorzy polityczni w świetle studiów nad komunikowaniem politycznym. Wrocław 2004
  • Rutkowski C.: Organizacje przyszłości - przyszłość organizacji. Czy Siłom Zbrojnym wystarczy restrukturyzacja i reenginering? Warszawa 2005
  • Kryszk D.: Informowanie opinii publicznej a operacje militarne poza granicami kraju. Warszawa 2006
  • Syrkiewicz-Świtała M., Świtała R.: Podstawy budowania efektywnej komunikacji, czyli public relations jako funkcja zarządzania. W: Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Red. H, Przybylski. Katowice 2004
  • Goban-Klas T.: Public relations, czyli promocja reputacji. Warszawa 1997
  • Montgomery B.L.: Wspomnienia. Warszawa 1996
  • Black S.: Public relations. Warszawa 1999
  • Keane J.: Media a demokracja. Londyn 1992
  • Pratkanis A.: Aronson E,: Wiek propagandy. Warszawa 2003
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171303775

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.