PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 867--872
Tytuł artykułu

Przedsiębiorstwa handlu detalicznego wobec zmian w zachowaniach konsumentów

Warianty tytułu
Retailers Towards Changes in Consumer Behavior
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Intensywne zmiany ilościowo - jakościowe w handlu detalicznym w Polsce zachodzą już od ponad 20 lat. Niewątpliwie doprowadziły do transformacji handlu w sektor, w którym kluczową rolę odgrywa klient. Wprowadzane zmiany w funkcjonowaniu placówek handlu detalicznego oraz rozwój handlu internetowego to rezultat zmian zachodzących w zachowaniach konsumentów - najliczniejszej i najważniejszej grupie klientów przedsiębiorstw handlowych. Wskazują na to przykłady rozwiązań stosowanych przez detalistów oraz wyniki badań bezpośrednich przeprowadzonych wśród przedstawicieli przedsiębiorstw handlu detalicznego(abstrakt oryginalny)
EN
Intensive quantitative and qualitative changes have taken place in retail trade in Poland for over 20 years. Undoubtedly the retail trade has been transformed into consumer-oriented sector. The implemented changes in the retail outlets and the e-commerce development are the result of changes in consumer behavior - the most numerous and the most important customer group in retail. It is denoted by the examples of solutions used by retailers and the results of direct studies conducted among representatives of retail enterprises(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
867--872
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • C.W. Park, B.J. Jaworski, D.J. MacInnis, Strategic brand concept - image management. Journal of Marketing, October 1986.
  • T. Kocowski, Potrzeby człowieka. Koncepcja systemowa, Ossolineum, Wrocław 1982, s. 38. za A.Sagan (red.) Wartość dla klienta w układach rynkowych. Aspekty metodologiczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2011, s. 36.
  • M. Bombol, Potrzeby konsumenta [w] M.Janoś - Kresło, B.Mróz, Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2006, s. 53.
  • P.Fisk, Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2009, s. 29.
  • F.Bylok, Orientacja na przyjemność. w zachowaniach konsumentów, "Konsumpcja i Rozwój‖ 2012, nr 1, s. 49-50.
  • F. Bylok, Orientacja na przyjemność. Jw., s. 49-50,
  • F. Bylok, Model społeczeństwa konsumpcyjnego [w] A. Pawłowska, M. Kempy, Konsumpcja - istotny wymiar globalizacji kulturowej. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2005, s. 240, 242
  • M.D. Uncles, Understanding retail customers, [w] M. Krafft, M.K. Mantrala (red.), Retailing in the 21st Century. Current and Future Trends, Springer, 2010, s. 212-213.
  • Trend to "istniejący w danym momencie kierunek rozwoju w jakiejś dziedzinie‖ Słownik Języka Polskiego. Trendy mogą być krótko lub długookresowe; mieć zasięg globalny lub tylko regionalny. J. Tkaczyk, Trendy konsumenckie i ich implikacje marketingowe, Handel Wewnętrzny, Konsumpcja i konsument - nowe trendy, maj-czerwiec 2012, s. 126-134
  • Megatrendy to długotrwałe i wykraczające poza jedną dziedzinę życia i poza jeden rejon geograficzny czynniki zmieniające zachowania nabywców, narastające w dłuższej perspektywie. D. Szepieniec, Polscy konsumenci w obliczu megatrendów w konsumpcji, "Konsumpcja i Rozwój‖ 2012, nr 1, s. 85
  • B. Mróz, Dziesięć nowych trendów konsumenckich w 2011 roku - perspektywa amerykańska [w:] A. Burlita (red.) Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Wiedzą nr 51, Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, Bydgoszcz 2011, s. 191-205
  • J. Tkaczyk, Trendy konsumenckie, jw., s. 126-134. 8 R. Romanowski, Ewolucja trendów konsumpcyjnych w XXI wieku w kontekście tworzenia gospodarki opartej na wiedzy, "Handel Wewnętrzny. Rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja i marketing‖ 2013, styczeń-luty, s. 22
  • P. Masiukiewicz, Dźwignie finansowe zakupów - nowa wartość dla klientów, [w:] J. Szumilak (red.) Rola handlu w kształtowaniu wartości dla klienta. Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2007,s. 166
  • B.Kucharska, Innowacje w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2014
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171304073

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.