PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | Efektywny transport - konkurencyjna gospodarka | 273--280
Tytuł artykułu

Kolejowy operator logistyczny na rynku TSL - refleksje poznawczo-praktyczne

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Czy koncepcja, w ramach której przewoźnik kolejowy miałby aspirować do roli operatora logistycznego, a nawet integratora łańcucha logistycznego, jest zasadna? Odpowiadam, że tak. Tak działa niemiecka kolej w segmencie towarowym, która funkcjonuje pod szyldem Railonu i w zasadzie jest już ogniwem zdecydowanie innej struktury organizacyjnej na poziomie strategicznym, a nie funkcjonalnym. To zdecydowanie globalny operator usług transportowo- logistycznych, co potwierdza ranking operatorów TSL. DB Transport und Logistyk jest trzecim co do wielkości operatorem rynku TSL o zasięgu globalnym. Problem jednak w tym, jak zachowają się pozostali gracze na rynku transportu kolejowego. Moim zdaniem, będzie najwyżej trzech-czterech operatorów logistycznych wywodzących się z branży kolejowej. Inni pozostaną jedynie integratorami transportowymi o zasięgu europejskim bądź regionalnym. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Schary P.B., Skjott-Larsen T. : Zarządzanie globalnym łańcuchem podaży. PWN, Warszawa 2002.
  • Paprocki W., Archutowska J., Pieriegud J. : Scenariusze zachowań PKP CARGO SA na liberalizowanym rynku kolejowych przewozów ładunków. PKP CARGO SA, Warszawa 2003.
  • Brdulak H., Archutowska J., Żbikowska E. : Europejscy miliarderzy TSL. Rzeczpospolita z 27.09.2007, dodatek nr 3, LOgistyka, transport, spedycja.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171304421

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.