PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Public relations : efektywne komunikowanie w teorii i praktyce | 47--62
Tytuł artykułu

Public relations w strukturze organizacyjnej korporacji - założenia modelowe a rzeczywistość

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Termin "public relations" używany jest w co najmniej czterech kontekstach znaczeniowych: (1) jako nazwa wszystkich działań instytucji czy firmy zmierzających do osiągnięcia pozytywnych relacji z otoczeniem; (2) jako nazwa sposobu i stylu (często promocyjno-propagandowego lub reklamowego) przekazywania komunikatów i informacji czy organizowania wydarzeń (eventów); (3) jako nazwa dziedziny wiedzy o umiejętnościach zawodowych i sztuce kształtowania wizerunku i marki instytucji, organizacji społecznych i firm gospodarczych w budowaniu reputacji i umacnianiu relacji z otoczeniem; (4) jako synonim negatywnej oceny aktywności komunikacyjnej konkurencji7. Termin ten używany jest najczęściej w swoim oryginalnym, anglojęzycznym brzmieniu. Wynika to stąd, iż w polskiej nomenklaturze nie zostało znalezione słowo, które skutecznie zastąpiłoby ten termin. PR próbowano zastąpić takimi terminami, jak: relacje społeczne, relacje z otoczeniem, kreowanie reputacji, prestiżu, dialog z otoczeniem czy też relacje publiczne. Terminy le jednak nie zostały zaakceptowane przez PR-owców i zostały definitywnie odrzucone. Inną definicję proponuje w swoich publikacjach Tomasz Goban-Klas. Skłania się on ku temu, aby termin public relations tłumaczyć jako propagowanie renomy lub propagowanie reputacji gdyż pozwala to na zachowanie tego samego angielskiego skrótu PR. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Bibliografia
  • Budzyński W.: Public relations. Zarządzanie reputacją firmy. Poltext, Warszawa 1997
  • Goban-Klas T.: Public relations, czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania. Business Press, Warszawa 1997
  • leksykon public relations. Red. J. Olędzki, D. Tworzydło. Wydawnictwo Newsline Sp. z o.o., Rzeszów 2009
  • Marketing a public relations. Obszary konfliktu i porozumienia. Raport z badań. Zakład Public Relations Wyższej Szkoły informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Korporacja Badawcza PRETENDENT, Ideo Sp. z o.o., Rzeszów 2008
  • Public Relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju. Red. J. Olędzki, D. Tworzydło. PWN, Warszawa 2008
  • Seitel F.P.: Public Relations w praktyce. Felberg SJA, Warszawa 2003
  • Tworzydło D.: Macierz celów wizerunkowych w ocenie efektów działań public relations. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2008
  • Wójcik K.: Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Placet, Warszawa 2005
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171304641

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.