PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Public relations : efektywne komunikowanie w teorii i praktyce | 195--210
Tytuł artykułu

Zasady działania w sytuacjach kryzysowych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Większość organizacji w Polsce nie jest przygotowana do sytuacji kryzysowej z punktu widzenia zarządzania informacjami. Zwykle w sytuacji, kiedy w firmie wystąpią problemy, działania informacyjne mają charakter przypadkowy, a rzecznik (specjalista PR) często bywa ubezwłasnowolniony. Menedżerowie reagują w większości przypadków próbą ukrycia przed opinią publiczną kłopotów organizacji, choć jest oczywiste, że będzie to nieskuteczne. Ich działania mają też na celu odsunięcie w czasie problemu oceny sytuacji przez opinię publiczną i wynikają z irracjonalnej obawy przed skutkami kontaktów z dziennikarzami. Towarzyszy tym postawom zupełny brak świadomości konsekwencji zatajania informacji przed mass mediami. Zasadniczą przyczyną dodatkowych problemów, które występują w sytuacji kryzysowej na styku organizacji z opinią publiczną, jest poziom wiedzy menedżerów, którzy nie uświadamiają sobie znaczenia zarządzania informacjami - zwłaszcza w trudnych sytuacjach. Nie wiedzą tego, że czas poinformowania opinii publicznej i sposób komunikowania się z nią jest równie ważny, jak merytoryczna strona nadawanych przez firmę komunikatów. Oczywiście przygotowanie listy kryzysów, które mogą wystąpić w organizacji, opracowanie scenariuszy antykryzysowych także z punktu widzenia ustalenie zasad informacyjnej obsługi kryzysu jest bardzo ważne, ale po to by przygotować się do kryzysu - który niewątpliwie wystąpi. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Goban-Klas T.; Media i komunikowanie masowe. Wydawnictwo Naukowo PWN, Warszawa-Kraków 2000
  • Kadragic A., Czarnowski P.: Public Relations czyli promocja reputacji (praktyka działania). Business Press, Warszawa 1997
  • Krawulski J.: Public Relations (wybrane zagadnienia). AE, Poznań 2000
  • Nęcki Z.: Negocjacje w biznesie. Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1994
  • Rozwadowska B.: Public Relations - teoria, praktyka, perspektywy. Studio EMKA, Warszawa 2002
  • Seitel F.P.: Public Relations w praktyce. Felberg SJA, Warszawa 2003
  • Szymańska A. : Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Oficyna Wydawnicza "Unimex", Wrocław 2004
  • Wójcik K.: Public Relations od A do Z. T. II. Agencja Wydawnicza "Placet". Warszawa 2001
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171304683

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.