PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania | 229--241
Tytuł artykułu

Stereotypy jako bariera komunikowania w wymiarze międzynarodowym

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Komunikowanie w wymiarze międzynarodowym jest wynikiem kulturowego wymiaru stosunków międzynarodowych, stosunków kulturowych, politycznych, gospodarczych i społecznych. Komunikowanie międzykulturowe niektórzy naukowcy utożsamiają z komunikowaniem międzynarodowym i biorąc pod uwagę aspekty wielości kultur można przyznać im rację. Według klasycznej definicji jest to akt rozumienia i bycia rozumianym przez audytorium O innej kulturze. Komunikacja międzykulturowa to wszelkie oddziaływania między różnymi kulturami, mające na celu nawiązanie kontaktów pomiędzy nimi i wzajemne poznanie. Współczesne zainteresowanie komunikacją międzykulturową datuje się ml lat 50. XX w., kiedy amerykańscy antropologowie Edward T. Hall i John Useem zaczęli się specjalizować w kształceniu, jak skutecznie się komunikować z ludźmi innych kultur. We współczesnej nauce o komunikowaniu, komunikacja międzykulturowa jest traktowana z jednej strony jako zjawisko ze sfery porozumiewania się ludzi, z drugiej jako wiedza o tym zjawisku (analizowana jest pod kątem biorących w niej udział partnerów oraz kontekstu, w jakim ma ona miejsce). (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • J.Chłopecki: Czas, świadomośc, historia. Warszawa 1989
  • B.Barańska, J.Gierczycka, D. Szostek: Przedsiębiorczosć. Katowice 2002
  • Siek:Wybrane metody badania osobowości. Warszawa 1990
  • A.Kępiński: Lęk. Warszawa 1987
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171304877

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.