PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 11 (CD) | 392--403
Tytuł artykułu

Osobista innowacyjność w dziedzinie technologii informacyjnych a wirtualizacja zachowań konsumenta

Warianty tytułu
Personal Innovativeness in Domain of Information Technology and Consumer Behaviour Virtualization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia wpływ osobistej innowacyjności w dziedzinie technologii informacyjnych (PIIT) na deklarowaną częstość zachowań wielokanałowych w procesie nabywczym konsumenta na przykładzie zachowań zgodnych z tzw. efektem ROPO i efektem odwrotnym oraz korzystania z internetowych pomocy zakupowych, na tle wieku i dochodu konsumenta. PIIT bezpośrednio i pośrednio wpływa na częstość wspomnianych zachowań, moderując wpływ wieku i/lub poziomu dochodu. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses the influence of personal innovativeness in domain of information technology (PIIT) on the declared frequency of so called multi-channel buying processes of the consumers on the example of the ROPO and reverse ROPO effects, as well as the use of online shopping aids, on the background of the consumer's age and income. PIIT directly and indirectly affects the frequency of mentioned behaviors, moderating effects of age and/or level of income. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
392--403
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • 1. Agarwal, R. i Prasad, J. (1998). A Conceptual and Operational Definition of Personal Innovativeness in the Domain of Information Technology. Information Systems Research, 9(2), 204-215.
  • 2. Batorski, D. (2011). Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Diagnoza Społeczna 2011 Warunki i Jakość Życia Polaków - Raport. Contemporary Economics, 5(3), 299-327.
  • 3. Górecki, M. (2011). Powiązanie świata online z offline czyli efekt ROPO w Polsce. http://www.slideshare.net/MarekGorecki/powizanie-wiata-online-z-offline-czyli-efekt-ropo-w-polsce (22.06.2014).
  • 4. Joo, Y.-H. i Park, M. H.-J. (2008). Information search and purchase channel choice across in home shopping retail formats. Academy of Marketing Studies Journal, 12(2), 49-61.
  • 5. Keen, C., Wetzels, M., De Ruyter, K. i Feinberg, R. (2004). E-tailers versus retailers: Which factors determine consumer preferences. Journal of Business Research, 57(7), 685-695.
  • 6. Konucs, U., Verhoef, P. C. i Neslin, S. A. (2008). Multichannel shopper segments and their covariates. Journal of Retailing, 84(4), 398-413.
  • 7. Mazurek, G. (2012). Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
  • 8. Mącik, R. (2013). Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  • 9. Mącik, R., Mącik, D., Lipowski, M. i Furtak, R. (2011). Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na zachowania konsumentów - studium empiryczne. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  • 10. Nalewajek, M. (2013). Zróżnicowanie oczekiwań konsumenta w procesie zakupowym a możliwości ich zaspokojenia we współczesnej gospodarce. Warszawa: Texterbooks.
  • 11. Nov, O. i Ye, C. (2008). Personality and Technology Acceptance: Personal Innovativeness in IT, Openness and Resistance to Change. Proceedings of the 41st Annual Hawaii International Conference on System Sciences. IEEE Computer Society, 448-458.
  • 12. Piwowarczyk, M. (2011). Efekt ROPO, czyli jak on-line wpływa na off-line, http://www.slideshare.net/mpiwo/efekt-ropo-czyli-jak-online-wpywa-na-offline-piwowarczyk-marcin (22.06.2014).
  • 13. Yi, M. Y., Fiedler, K. D. i Park, J. S. (2006). Understanding the Role of Individual Innovativeness in the Acceptance of IT-Based Innovations: Comparative Analyses of Models and Measures. Decision Sciences, 37(3), 393-426.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171304947

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.