Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu tym stawiam tezę, że budowanie zasad etycznych każdego zawodu jest jednoczesnym budowaniem ram rzetelności i profesjonalizmu zawodowego, budowaniem ładu społecznego. Zawód specjalisty PR szczególnie takich ram wymaga, ponieważ jego wykonywanie wiąże się z wpływaniem na różne sfery życia społecznego: reputację i wizerunek organizacji. jej pracowników, na kształt mediów i społeczeństwo. Przywołuje też w artykule dwie najnowsze koncepcje - model zrównoważonej wartości i hipotezę tzw. długiego ogona - to koncepcje ekonomiczne, które w pełni potwierdzają społeczny charakter działań PR, jednocześnie stawiając przed PR nowo możliwości i nowe dylematy etyczne. Zachowania moralne, postępowanie etyczne - ileż razy używamy tych określeń? W filozofii stosuje się rozróżnienie - moralność i etyka to nie synonimy. natomiast w języku potocznym często używamy zamiennie obu pojęć. Moralność to dziedzina czynów, zachowań, decyzji, a etyka to namysł, refleksja nad tą dziedziną czynów, próba ich zbadania, zrozumienia, wyjaśnienia. Moralne czy niemoralne to innymi słowy - zgodne czy niezgodne z naszym sumieniem, dobre czy złe, godziwe czy podłe. Etyka natomiast nie tylko bada. ale i tworzy zasady, nowe wzorce, wedle których można by - powinno się postępować, wyjaśniając jednocześnie, dlaczego takie a nie inne zasady są ważne w postępowaniu, w danej sferze życia społecznego, które z działań mi słuszne czy niesłuszne. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
269--289
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Gdańska
Bibliografia
- Anderson C.: Długi ogon. Media Rodzina, Poznań 2008
- Black S.: Public relations. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001
- Blanchard K., Peale N.D.: Etyka biznesu. Studio Emka, Warszawa 2008
- Dąbrowski J.: Reputacja przedsiębiorstw. Wolters Kluwer, Kraków 2010
- Edwards L.: Symbolic Power and Public Relations Practice: Locating Individual Practitioners In their Social Context. "Journal of Public Relations Research" 2009, vol. 21, nr 3
- Hope E.: Etyczne aspekty public relations. W: Etyka w edukacji menedżerskiej i praktyce ekonomiczno-społecznej. Red. J. Kubka. Politechnika Gdańska, Gdańsk 2001
- Hope E.: Public relations, czy to się sprawdzi. SPGroup, Gdańsk 2004
- Laszlo Ch.: Firma zrównoważonego rozwoju. Wydawnictwo Studio Emka. Warszawa 2008
- Platon: Obrona Sokratesa. W: Dialogi. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1982
- Olędzki J.: Etyka w polskim public relations. Oficyna Wydawnicza ASPRA - JR, Warszawa 2009
- Scott C.M.: Effective Public Relations. Prentice Hall, New York 2000
- Svendensen A.: The Stakeholder Strategy: Profiting from Collaborative Business Relationships. Berret-Koehler, San Francisco 1998
- Techn R., Yeomans L.: Exploring public relations. Prentice Hall, Edinburgh 2006
- Wojcik K.: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Placet, Warszawa 2009
- Woleński J.: Wiedza o etyce. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2008
- http://www.albert-schweitzer.ump.edu.pl/katalog/Streszczenia.pdf
- http://www.cerp.org/codes/international.asp
- http://www.globalalliancepr.org/project.php?id=5
- http://iccopr.com/Member-Benefits/Stockholm-charter.aspx
- http://www.ipra.org/detail.asp?articleid=162
- http://polskipr.pl/kodeks.php
- http://www.zf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305091