Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Zestaw reguł zachowań komunikacyjnych osób reprezentujących organizację - obojętne, jakiego rodzaju - w kontakcie z przedstawicielem mediów jest w naszej literaturze stosunkowo słabo opisany. Nie bardzo także wiadomo, z jakich pozycji metodologicznych taki zestaw reguł miałby większe prawo do poprawności i akuratności. Zarówno podejście normatywne, jak i opisowe będzie miało swoje słabości. Niniejszy tekst spróbuje je ominąć, a prawo do przypuszczenia o możliwym sukcesie tej próby daje autorowi zarówno praktyczne wieloletnie doświadczenie zbierane po obu stronach sytuacji komunikacyjnej dziennikarz-rzecznik, jak i kilkuletnie już doświadczenia w przekuwaniu tych doświadczeń na rozmaite formy edukacyjne dla rzeczników, prezentowane w trakcie rozlicznych konferencji, szkoleń, seminariów, sylabusów w programach studiów public relations i dziennikarstwa etc. Rzecznik prasowy jest zawodem oscylującym na pograniczu public relations oraz dziennikarstwa. Osoba wykonująca taki zawód stosuje szeroką paletę metod pracy, musi wszelako dobrze wiedzieć, jak działają dziennikarze i jakich informacji potrzebują. Rzecznik prasowy odpowiada za kształt przekazu informacji na temat reprezentowanej przez siebie organizacji, trafiającej do mediów. Jego głównym zadaniem jest wypracowanie trwałej strategii, stosowanej wobec środków masowej komunikacji. Musi zatem być osobą świetnie poinformowaną o tym, co w jego organizacji się dzieje oraz musi wiedzieć - co, jak i kiedy przekazać na zewnątrz. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
385--392
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Europejski Kodeks Postępowania Zawodowego Public Relations. http://www.piar.pl/index.php?a=39
- Kodeks Etyki Dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. http: //www.sdp.pl/kodeks.htm
- Przypadki korumpowania dziennikarzy. Tolerowanie konfliktu interesów w pracy dziennikarskiej. Gazeta Wyborcza 2000, 31 marca
- Raport z badań jakościowych Badanie opinii specjalistów PR dotyczące relacji ze środowiskiem dziennikarskim. ARC Rynek i Opinia na zlecenie Związku Firm Public Relations. www.zfpr.pl/download/raport/raport.doc
- Urbańska A.: VI Ogólnopolska Konferencja Rzeczników Prasowych i Pracowników Biur Promocji Szkól Wyższych. http://www.uz.zgora.pl/wydawnictwo/miesiecznik03-2006/09.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305107