PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Public relations : efektywne komunikowanie w teorii i praktyce | 419--440
Tytuł artykułu

Społeczna przestrzeń Internetu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przestrzeń publiczna jest pojęciem niezwykle szerokim. Istnieje wiele definicji określających istotę przestrzeni publicznej, potocznie przestrzeń publiczną rozumiemy jako przestrzeń dostępną dla całej społeczności i przybyszy z zewnątrz, gdzie toczy się intensywne życie miasta, przy niej znajdują się najważniejsze obiekty o znaczeniu społecznym, usługowym, kulturalnym, obiekty-symbole. Przestrzeń publiczna - wszelkie miejsca dostępne powszechnie i nieodpłatnie, fizyczna przestrzeń, w której może znaleźć się każda jednostka społeczna. Przykładami przestrzeni publicznych są drogi i ulice, place miejskie czy różne stale dostępne budowle i budynki stanowiące własność publiczną. Przestrzeniami publicznymi są też zwykle różne formy krajobrazu przyrodniczego stanowiące własność państwową lub gminną. Przestrzeniami publicznymi mogą stać się czasowo przestrzenie budynków użyteczności publicznej, jak np. centra handlowe, hole kinowe, dworcowe, hale targowe, muzealne lub inne miejsca udostępniane publicznie przez właściciela lub zarządcę w określonym czasie, np. prywatne parkingi czy ogrodzone parki lub ogrody. W socjologii często obserwuje się zawłaszczanie przestrzeni publicznej, najczęściej w formie symbolicznej, np. poprzez umieszczanie reklam na muzeach, remontowanych budynkach publicznych itp. Innego typu zawłaszczanie przestrzeni publicznej może polegać na zajmowaniu go przez pewne grupy lub zbiorowości, np. tłum demonstrantów (termin wprowadzony przez Rocha Sulimę) w obrębie szkoły, urzędu itp., uniemożliwiając innym osobom poruszanie się czy wchodzenie w obręb tej przestrzeni. W miastach obserwuje się zawłaszczanie przestrzeni publicznej w sposób dosłowny, tj. wydzielanie (przez budowniczych lub właścicieli nieruchomości) z przestrzeni publicznych przestrzeni prywatnych (prawnie lub bezprawnie), zwykle pod pretekstem zwiększenia bezpieczeństwa wydzielającego lub wydzielających. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Gemius S.A: Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów - Raport maj-czerwiec 2006
  • Goban-Klas T.: Media i komunikowanie masowe. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999
  • Kazanowski D.: Nowy Marketing. VFP Communications, Warszawa 2008
  • Mikułowski-Pomorski J., Nęcki Z.: Komunikowanie skuteczne? Kraków 1983
  • Słownik języka polskiego. PWN, Warszawa 1981
  • Szponar M.: Społeczna przestrzeń Internetu jako medium komunikacji społecznej. W: Media-Komunikacja-Zdrowie: Wyzwańia-Szanse-Zagrożenia. Red. B. Aouil, W. Maliszewski. Adam Marszałek, Toruń 2008
  • http://developers.facebook.com/connect.php
  • http://images.google.com
  • http://newspoint.pl
  • http://pl.wikipedia.org
  • http://royal.pingdoni.com/2009/01/22/internet-2008-in-numbers/
  • http://search.twitter.com
  • http://video.google.com
  • http ://www.alexa.com/siteinfo/facebook.com
  • http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=l 007271
  • http://www.google.com
  • http://www.intemetworldstats.com/stats.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305117

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.