PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Public relations : efektywne komunikowanie w teorii i praktyce | 543--554
Tytuł artykułu

Rozumienie istoty public relations przez studentów studiów stacjonarnych akademii ekonomicznej w Katowicach - analiza wyników przeprowadzonych badań

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Schyłek dwudziestego wieku przyniósł Polsce nie tylko zmiany ustrojowe, ale także odejście od systemu centralnego planowania i stopniowe wprowadzenie zasad gospodarki rynkowej. Konsekwencją takich działań było przeniesienie z Europy Zachodniej do polskiej rzeczywistości nowych technik i mechanizmów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. W dokonujących się przemianach gospodarczych, zmianach świadomości konsumentów w dość krótkim czasie jednym z wyznaczników wartości organizacji, a tym samym zwłaszcza przedsiębiorstw, stał się budowany przez nich wizerunek. Pojawiające się powoli nowe standardy działalności na rynku wymogły na jego uczestnikach stosowanie nowoczesnych narzędzi wspomagających i zwiększających rozpoznawalność marki, zaufanie, zarówno do produktu, jak i do producenta, czy sprzedawcy. Takim narzędziem stał się public relations (PR). W świadomości społecznej istnienie PR jest obecne od niedawna, a uważa się przy tym, iż jego rodowód jest stosunkowo niedługi, sięgający co najwyżej początku XX wieku. Zjawisko to w rzeczywistości jest znacznie starsze - człowiek bowiem od bardzo dawna porozumiewał się z innymi i zależało mu na właściwym zrozumieniu jego komunikatu, a co za tym idzie, intencji, przekonań czy stanowiska. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Black S.: Public relations. Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001
  • Kupiec L., Augustyn A.: Public Relations. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2004
  • Krajewski W.: Słownik pojęć filozoficznych. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 1996
  • Kowalczyk M.: Świadomość w funkcjonowaniu umysłu człowieka. Wydawnictwo Naukowe, Poznań 1995
  • Olechnicki K. i Załęcki P.: Słownik socjologiczny. Graffitti BC, Toruń 1997
  • Pluta E.: Public Relations, Moda, czy konieczność, teoria i praktyka. TWIGGER, Warszawa 2001
  • Podsiad A. i Więckowski Z.: Mały słownik terminów i pojęć filozoficznych dla studiujących filozofię chrześcijańską. PAX, Warszawa 1983
  • Przybylski H.: Zamiast wstępu. Public relations w Polsce. W: Public Relations czyli relacje między podmiotami życia społecznego a ich publicznością. Red. H. Przybylski. Akademia Ekonomiczna, Katowice 1999
  • Wawro E.: Etyczne aspekty kreowania wizerunku i komunikowania w Public Relations. W: Public Relations, sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Red. H. Przybylski. Akademia Ekonomiczna, Katowice 2004
  • Wojcik K.: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. PWE, Warszawa 2005
  • Żbikowska A.: Public Relations. PWE, Warszawa 2005
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305469

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.