PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 4 | 18--23
Tytuł artykułu

Metafory komputerowe w e-kursach

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono rolę metafor komputerowych w procesie transferu wiedzy w nauczaniu zdalnym. Metafory komputerowe wspierają kognitywny proces wizualizacji wiedzy proceduralnej i fundamentalnej oraz mogą być wyrażone zarówno za pomocą tradycyjnych ilustracji, jak i zaawansowanych interaktywnych środków medialnych. Z poznawczego punktu widzenia metafory komputerowe są istotnym uzupełnieniem kognitywnego procesu "nauczania - uczenia się", jednak koszty ich tworzenia wymagają dokładnej analizy potencjalnie najlepszych sposobów ich zastosowania. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
18--23
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Arnheim R., Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye, University of California Press, 1974.
  • Eden C., Analyzing cognitive maps to help structure issues or problems, "European Journal of Operational Research" 2004, tom 159, nr 3.
  • Gontarz A., Cyfrowa demokracja: wywiad z profesorem Wiesławem Michalakiem, z Uniwersytetu Ryersona w Toronto, fotografem i specjalistą od cyfrowego przetwarzania obrazów, "Computerworld" z dn. 16.01.2006.
  • Kushtina E., Koncepcja otwartego systemu informacyjnego nauczania zdalnego, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin 2006.
  • Kushtina E., Zaikin O., Różewski P., Tadeusiewicz R., Conceptual model of theoretical knowledge representation for distance learning, [w:] Materiały z 9th Conference of European University Information Systems EUNIS'03, 2003.
  • Picciano A.G., Beyond Student Perceptions: Issues of Interaction, Presence, and Performance in an Online Course, "Journal of Asynchronous Learning Networks" 2002 [online], tom 6, nr 1, http://www.sloan-c.org/publications/jaln/v6n1/v6n1_picciano.asp, [22.06.2007].
  • Roblyer M.D., Ekhaml L., How Interactive are YOUR Distance Courses? A Rubric for Assessing Interaction in Distance Learning, "Online Journal of Distance Learning Administration" 2000, tom 3, nr 2, 2000, http://www.westga.edu/~distance/roblyer32.html, [22.06.2007].
  • Witmer G., Singer M., Measuring presence in virtual environments, A Presence Questionnaire, "MIT Presence Journal" 1998, tom 7, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305585

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.