PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 3 | 215--228
Tytuł artykułu

Zachowania i preferencje konsumentów produktów FairTrade

Warianty tytułu
Behaviour and Preferences of Consumers of Fair Trade Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest analizą wyników badań przeprowadzonych w IBRKK na temat rynku produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce. Opisuje wybrane aspekty zachowań konsumentów znających idee i ruch Sprawiedliwego Handlu, którzy wybierając produkty opatrzone certyfikatem FairTrade nie tylko wspierają finansowo drobnych producentów i rolników krajów najsłabiej rozwiniętych, ale równocześnie z powodzeniem zaspokajają własne potrzeby. Zawarte w artykule informacje - m.in. na temat asortymentu produktów oraz motywów, którymi kierują się przy wyborze i decyzji zakupu nabywcy produktów Sprawiedliwego Handlu - mają przyczynić się do zwiększenia zainteresowania odpowiedzialną konsumpcją oraz przekonać innych konsumentów do kupowania etycznych produktów. (abstrakt oryginalny)
EN
An article is an analysis of findings of the research carried out at IBRKK on the market for Fair Trade products in Poland. The author describes the selected aspects of behaviour of the consumers aware of the Fair Trade ideas and movement who, while selecting the products labelled with the Fair Trade certificate, support financially small producers and farmers of the least developed countries, but, at the same time, effectively meet their needs. The contained in the article information, inter alia, on the assortment of products and motives which guide purchasers of Fair Trade products when selecting and making their purchasing decisions, may contribute to an increase of the interest in responsible consumption as well as convince other consumers to buy ethical products. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
215--228
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Bibliografia
  • Fair Trade czyli Sprawiedliwy Handel. Przewodnik (2013), Stowarzyszenie Sprawiedliwego Handlu, Gdynia.
  • Gutkowska K., Ozimek I. (2012), Tendencje zmian zachowań konsumentów na rynku żywności", (w:) Janoś-Kresło M. (red.), Gospodarstwa domowe w XXI w. Konsumpcja. Jakość życia, SGH, Warszawa.
  • Monitoring the scope and benefits of Fairtrade Report Fourth Edition (2012).
  • Radziukiewicz M. (2013a), Sprawiedliwy Handel na rzecz ograniczania ubóstwa w najbiedniejszych krajach, "Handel Wewnętrzny", nr 6.
  • Radziukiewicz M. (2013b), Postrzeganie idei Sprawiedliwego Handlu - zachowania i postawy polskich konsumentów, (w:) Handel wewnętrzny w Polsce. Rynek artykułów żywnościowych, Raporty, IBRKK, Warszawa.
  • Radziukiewicz M. (2011), Reklama jako narzędzie zmiany zachowań konsumpcyjnych, (w:) Nowacki R., Strużycki M., Reklama w procesach konkurencji, Difin, Warszawa.
  • Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce. Raport z badań ilościowych (2013), ABM dla IBRKK (maszynopis), Warszawa.
  • Sprawiedliwy Handel w Polsce. Raport z badania jakościowego (2013), ABM dla IBRKK (maszynopis), Warszawa.
  • http://www.sprawiedliwyhandel.pl
  • http://www.fairtrade.org.pl
  • http://www.pah.org.pl
  • http://ec.europa.eu/agriculture/survey/index_en.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305709

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.