Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Wejście Polski do Unii Europejskiej ma więcej zalet niż wad. Z atutów akcesji Polski w struktury UE korzysta coraz więcej przedsiębiorstw, samorządów i obywateli. Polskie przedsiębiorstwa wykorzystują fundusze unijne, otwarcie rynków unijnych przyczyniło się do wzrostu eksportu polskich produktów. Przedsiębiorstwa dokonują koniecznych procesów dostosowawczych do nowych warunków rynkowych, aby podołać rosnącej konkurencji na rynku krajowym oraz rynku krajów Unii Europejskiej. Coraz większa liczba polskich firm prowadzi niezależną działalność gospodarczą na obszarze eurorynku lub na jego poszczególnych rynkach krajowych. Znaczna część polskich firm prowadzi działalność na obszarze eurorynku w formie prostego eksportu. Obserwuje się również wzrost liczby przedsiębiorstw wykorzystujących w działalności na eurorynku form internacjonalizacji wymagających większego zaangażowania zagranicznego, tj. spółek zagranicznych czy zakładów produkcyjnych. Przede wszystkim te przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu wykorzystują w działalności gospodarczej instrumenty marketingu-mix oraz strategie marketingowe dostosowane do warunków rynkowych Europejskiego Rynku Wewnętrznego. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
41--56
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- Komor M. ; Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- Kundera J. : Jednolity rynek europejski. Oficyna Wydawnicza, Kraków 2003.
- Wiktor J. : Rynek Unii Europejskiej. Koncepcja i zasady funkcjonowania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2005.
- Cisek-Babiarz M., Drath M. : Warunki zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w krajach Unii Europejskiej. Centrum Euro Info pl-410 w Rzeszowie przy Stowarzyszeniu Promocji Przedsiębiorczości. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczośći, Warszawa 2001.
- Bruns J. : Internationales Marketing. Kiehl, Ludwigshafen 2003.
- Keegan W., Schlegelmilch B., Stoettinger B. : Globales Marketing - Management. Eine europaeische Perspektive. Oldenbourg, Muenchen-Wien 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171305741