PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | z. 115 | 180--189
Tytuł artykułu

Kierunki zmian w strategiach marketingowych przedsiębiorstw w okresie recesji gospodarczej

Warianty tytułu
The Directions of Changes in Corporate Marketing Strategies in the Period of Economic Recession
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kryzys gospodarczy może okazać się znakomitym czasem na wykorzystanie okazji rynkowych niespotykanych w innych okresach. Jednak musi być wtedy wdrażana przemyślana strategia marketingowa (jako kluczowy składnik modelu biznesu), która umożliwi firmie nie tylko racjonalizację kosztów w dłuższej perspektywie, ale też zwiększenie jej udziału w rynku i zbudowanie przewagi nad wolniej reagującymi konkurentami (w rezultacie rozsądnego inwestowania w klientów, resegmentacji rynku, ekspansji przestrzennej, obsługi lukratywnych nisz rynkowych, wprowadzania nowości, doskonalenia procesów sprzedaży i komunikacji itp.). Warto dodać, że modele biznesu bazujące na indywidualizacji podejścia firmy do klienta są mniej kosztowne (biorąc pod uwagę koszty całkowite) niż modele tradycyjne opierające się na masowej produkcji (w których koszty logistyki i zarządzania zapasami są wysokie). (abstrakt autora)
EN
In order to counteract the effects of recessions, companies undertake different activities. The typical activities are: restructuring combined with the reduction in production capacities (hence factory closures or sales, the liquidation of unprofitable products and brands as well as outsourcing) and dramatic cost reductions (mainly the effect of redundancies and limited outlays on research and development as well as marketing) and also a lower price level. The radical reduction in spending on marketing investment, the resignation from new products and price reductions are companies' primary moves in the period of recession. The practice indicates that they are not advisable as they may result in the deterioration of the company image and losing its market position not only in the period of crisis but also afterwards. Thus, it is advisable to introduce product innovations, update the sales and logistic processes, reasonably invest in clients, and conduct efficient market re-segmentation. The efficient implementation of innovative marketing activities may require the modification of the current corporate business model or even the adoption of a new model. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
180--189
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Cattaneo O., Gereffi G., Staritz C., Global value chains in a postcrisis world: a development perspective. The World Bank Washington, D.C., Washington 2010.
  • Dobre praktyki w kryzysie, 4 Results, Praktycy.com, Warszawa sierpień 2009 r.
  • Gulby S., Nicol R., W czasach burzy i naporu - cała naprzód! "CEO. Magazyn Top Menedżerów", czerwiec 2009 r.
  • Kotler Ph., Caslione J., Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, Warszawa 2009.
  • Quelch J., Jocz K. E., Keeping a Keen Eye on Consumer Behaviour, "Financial Times", 2009, February 6, Supplement: Managing in a Downturn.
  • Raport: 2009 ANA/MMA Marketing Accountability Survey, wrzesień 2009 r., http://www.ana.net [dostęp: 28 grudnia 2011 r.].
  • Reidel M., Rezepte in der Rezession, http://presse.serviceplan.de [dostęp: 2 stycznia 2012 r.].
  • Simon H., 33 sposoby na kryzys gospodarczy, Difin, Warszawa 2009.
  • Simon H., Dietl M., Tajemniczy mistrzowie XXI wieku, Difin, Warszawa 2009.
  • Żabiński L., Wyzwania współczesności a marketing. Biuletyn UE w Katowicach "Forum", 2011, Nr 33
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171306033

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.