PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | z. 115 | 190--200
Tytuł artykułu

Biuro projektów jako centrum kompetencji zarządzania projektami w organizacji

Warianty tytułu
Project Office as the Project Management Competence Centre
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Charakter projektów, jako złożonych, niepowtarzalnych i ograniczonych czasowo przedsięwzięć, stawia nowe wyzwania dotychczasowym procesom zarządzania wiedzą, które są zorientowane głównie na działania o charakterze ciągłym: procesy rutynowe i funkcje. Otwiera to duże pole dla badaczy, naukowców i praktyków chętnych eksploracji tego obszaru. Stały, dynamiczny wzrost liczby aktywności realizowanych przez przedsiębiorstwa w podejściu projektowym, w połączeniu z falą zainteresowania kapitałem intelektualnym i zarządzaniem wiedzą, wróży szerokie perspektywy rozwoju nowej, hybrydowej dziedzinie zarządzania. (abstrakt autora)
EN
Project management is a field which derives in a particular way from the achievements of knowledge management raising the efficiency and effectiveness of project implementation. Projects are temporary and time-limited undertakings and therefore besides the functional issues, there are organisational solutions that are significant for them. The aim of this article is to present the role of a project management office as a knowledge management project competence centre. The project office as a permanent organisational unit providing support for temporary and time-limited projects allows for the continuity and durability of the project knowhow. The project office is to maintain the entire intellectual capital connected with project management as well as to actively support the corporate strategic planning. The project management office maintains the continuity of knowledge and project experiences, which after the project completion are collected and sent to the project knowledge base to be used for the purpose of the next projects. The retention of the project knowledge allows the organisation to learn by projects, shorten the time and reduce costs of project knowledge access and as a consequence to implement projects more quickly and effectively. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
190--200
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Blaize Horner Reich, Managing Knowledge And Learning In It Projects: A Conceptual Framework And Guidane for practice, "Project Management Journal", Jun 2007, Vol. 38 (2).
  • Karlsen J. T., Gottschalk P., Factors Affecting Knowledge Transfer in IT Projects, "Engineering Management Journal", Mar 2004, 16, 1.
  • Kendal G., Rollins S., Advanced Project Portfolio Management and the PMO, J. Ross Publishing, 2003.
  • Kerzner H., In Search of Excellence in Project Management - Successful Practices in High Performing Organizations, Van Rostrand Reinhold, International Thomson Publishing Company, New York 1998.
  • Kerzner H., Project Management - Best Practices on implementation, Wiley, New York 2004.
  • Landaeta R. E., Evaluating Benefits and Challenges of Knowledge Transfer Across Projects, "Engineering Management Journal", Mar 2008, 20, 1.
  • Lierni P. C., A study of the relationship between improving the management of projects and the use of knowledge management, American University, Washington 2004.
  • Love P., Fong P., Irani Z., Management of Knowledge in Project Environments, Oxford, Butterworth-Heinemann 2005.
  • Newell S., Enhancing Cross-Project Learning, "Engineering Management Journal", Mar 2004, 16, 1.
  • Orr J., Talking About Machines: An Ethnography of A Modern Job, Cornell University, Ithaca, Nowy York 1996.
  • Owen J., Burstein F., Where Knowledge Management Resides within Project Management, w: Case Studies in Knowledge Management, praca zbior. pod red. M. Jennex, Idea Group 2005.
  • Thomsett R., Radical Project Management, Prentice Hall, Upper Saddle River 2002.
  • Walker D. H. T., Christenson D., Knowledge Wisdom And Networks: A Project Management Centre Of Excellence Example The Learning Organization, 2005, 12, 3.
  • Williams T., Post-Project Reviews to Gain Effective Lessons Learned, Project Management Institute, 2007.
  • Wyrozębski P., Biuro projektów, wyd. Bizarre, Warszawa 2009.
  • Wyrozębski P., Wiedza i zarządzanie wiedzą w organizacji, w: Zarządzanie wiedzą w projektach. Metodyki, modele kompetencji i modele dojrzałości, praca zbior. pod red. M. Trockiego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.
  • Wyrozębski P., Zarządzanie wiedzą w projektach, w: Zarządzanie wiedzą w projektach. Metodyki, modele kompetencji i modele dojrzałości, praca zbior. pod red. M. Trocki, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.
  • Wyrozębski P., Praktyki zarządzania wiedzą projektową w polskich organizacjach - wyniki badań, "E-mentor", 2011, Nr 5 (42).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171306037

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.