PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 9 (58) | 537--548
Tytuł artykułu

Zarządzanie zaufaniem w procesie budowania trwałej przewagi konkurencyjnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Trust Management in the Process of Building of a Sustainable Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zawarto rozważania na temat roli zaufania w życiu społeczno-gospodarczym, w tym jako kluczowego czynnika do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa zarządzanego marketingowo. Omówiono takie kwestie, jak: budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej z wykorzystaniem czynników niematerialnych, rola zaufania w biznesie, budowanie zaufania i zarządzanie nim. Artykuł jest przyczynkiem do dalszej dyskusji na temat zarządzania zaufaniem. (abstrakt oryginalny)
EN
The article includes discussion on the role of trust in the social and economic life, including its role as a key factor for building a sustainable, competitive advantage of the marketingly managed company. The author discusses such issues as: building a sustainable, competitive advantage using intangible factors, the role of trust in the business, building trust and trust management. The article is a contribution to the further discussion on the issue of the trust management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
537--548
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Barney J. B., Hansen M. H.: Trustworthiness as a Source of Competitive Advantage, "Strategic Management Journal" 1994, Vol. 15.
  • Best Global Brands 2012, http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/2012/BestGlobal-Brands-2012-Brand-View.aspx (stan na dzień 4 lutego 2013 r.).
  • Chowdhury S.: The role of affect- and cognition-based trust in complex knowledge sharing, "Journal of Managerial Issues Publisher" 3(Fall)/2005, Vol. 17.
  • Doney P. M., Cannon J. P., Mullen M. R.: Understanding the Influence of National Culture on the Development of Trust, "The Academy of Management Review" 7(July)/1998, Vol. 23.
  • Dowling G. R.: Corporate Reputations: Should You Compete on Yours, "California Management Review" 3/2004, vol. 46.
  • Ernst & Young: 39 proc. Polaków nie ufa bankom, http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/636705,ernst_young_39_proc_polakow_nie_ufa_bank om.html (stan na dzień 31 stycznia 2013).
  • Grudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M.: Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, DIFIN, Warszawa 2007.
  • http://finance.yahoo.com (stan na dzień 4 lutego 2013 r.).
  • http://ycharts.com/companies/KO/assets (stan na dzień 4 lutego 2013 r.).
  • Kłusek-Wojciszke B., Łosiewicz M.: Poziom zaufania społecznego w nowych krajach Unii Europejskiej: kwestia kultury czy ekonomii?, "Pieniądze i Więź" 1/2009.
  • Kopaliński W.: Podręczny słownik wyrazów obcych, OFICYNA WYDAWNICZA RYTM, Warszawa 1999.
  • Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H.: Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, WYDAWNICTWO AKADEMII EKONOMICZNEJ W POZNANIU, Poznań 2007.
  • Ostruszka Ł.: Ile zarabiają wróżki i dlaczego tak dużo?, http://www.pb.pl/foto/2892143,97090,56609,23673 (stan na dzień 7 lutego 2013 r.).
  • Paliszkiewicz J. O.: Trust Management: Literature Review, "Management" 4(Winter)/2011, Vol. 6.
  • Parthemer M. R.: Whom Do You Trust? Six Nontax Factors to Consider When Selecting a Trustee, "Journal of Financial Service Professionals" 11(November)/2011.
  • Petraf M.: The Cornerstones of Competitive Advantage: A Resourced-based View, "Strategic Management Jurnal" 14/1993.
  • Polacy najmniej ufnymi pracownikami w Europie, http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polacynajmniej-ufnymi-pracownikami-w-Europie-2703656.html (stan na dzień 31 stycznia 2013).
  • Raport Polska 2030. Wyzwania rozwojowe, http://zds.kprm.gov.pl/raport-polska-2030wyzwania-rozwojowe (stan na dzień 7 lutego 2013 r.).
  • Słownik języka polskiego PWN, http://sjp.pwn.pl (stan na dzień 30 stycznia 2013).
  • Sztompka P.: Zaufanie: Warunek podmiotowości społeczeństwa [w:] Oblicza społeczeństwa, praca zbiorowa pod red. K. Gerlacha i Z. Seręgi, WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO, Kraków 1996.
  • Transparency International, http://www.transparency.org/cpi2012/results (stan na dzień 7 lutego 2013 r.).
  • Urbanek G.: Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa. Zasoby niematerialne w nowej gospodarce, OFICYNA A WOLTERS KLUWER BUSINESS, Warszawa 2011.
  • Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach. Stan, zastosowania, tendencje i kierunki zmian, t. 1: Raport z badania, pod red. S. Kaczmarczyka, WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU MIKOŁAJA KOPERNIKA, Toruń 2002.
  • Zaufanie społeczne. Komunikat z badań, http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2012/K_033_12.PDF (stan na dzień 30 stycznia 2013).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171306107

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.