PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 3 | nr 1 | 5--18
Tytuł artykułu

Reflections on e-Learning Readiness in Albanian Educatio

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Refleksje o wdrażaniu koncepcji e-learningu w systemie edukacyjnym Albanii
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Nowadays e-Learning has been identified to be the future of learning worldwide since the very powerful platform of the Internet has accelerated the speed of communication. Adoption of e-learning has become the latest trend across universities all over the world. Albania is part of a global shift from material resources to knowledge and intellectual resources as the basis for economic growth. Educators across Albania are aware that students must have an education that enables the students to participate successfully in and contribute to the knowledge economy. E-Learning readiness is an initial part of e-Learning development. In order to benefit from e-learning, higher education institutions in Albania should conduct considerable up-front analysis to assess their readiness. In this paper we are trying to examine the status of e-Learning readiness in Albania, analyzing and discussing several components and criteria based on literature.(original abstract)
Od momentu rozwoju komunikacji internetowej koncepcja e-learnigu jest traktowana jako przyszłościowy system edukacyjny. Również uczelnie na całym świecie wprowadzają platformy nauki na odległość poprzez wykorzystanie Internetu. Podobnie w Albanii. Ułatwiać to będzie rozwój gospodarki opartej na wiedzy i efektywne wykorzystanie zasobów intelektualnych kraju jako podstawy dla jego szybszego wzrostu ekonomicznego. Można stwierdzić, iż e-learning jest początkową fazą szerzej rozumianego e-rozwoju społeczeństw. W artykule przeprowadzono wstępną ocenę stanu e-learningu w Albanii, głównie na podstawie ogólnych danych oraz badania literatury przedmiotu.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
3
Numer
Strony
5--18
Opis fizyczny
Twórcy
  • Tirana University, Albania
  • Tirana University, Albania
Bibliografia
  • Chapnick S. (2000). Needs Assessment for E-Learning: ASTD (Infoline 0012) Cisco Systems Inc. (2001). Reusable Learning Object Strategy, Version 4.0. White paper, Cisco Systems Inc., Retrieved April 2004, from http://business.cisco.com/servletwl3/FileDownloader/iqprd/86575/86575_kbns.pdf.
  • Chapnic S. (2005). Are you ready for e-learning? Learning Circuits: ASTD's Online Magazine All about e-learning.
  • Cavanaugh C. (2007), What Works in K-12 Online Learning, "Online Learning", vol. 2007: University of North Florida.
  • Country Report - Albania. IFLA/FAIFE World Report 2007.
  • Allen E., Seaman J. (2006), Making the Grade Online Education in the United States, The Sloan Consortium (Sloan-C).
  • ICT Strategy (2003). National Information and Communication Technologies Strategy. http://www.pad.gov.al/Content/e-Gov/StrategjiaTIK/ICTD_Strategy.pdf.
  • ICT Strategy (2007). Project-proposal for the Inter-Sectorial Strategy on Information and Communication Technologies and Telecommunications. Ministry of Public Works and Transport.
  • Strother J. (2002), An Assessment of the Effectiveness of e-learning in Corporate Training Programs [electronic version], "International Review of Research in Open and Distance Learning", vol. 3, pp. 1-9.
  • Khan B.H. (2005). E-learning QUICK Checklist. Hershey, PA: Information Science Publishing. Retrieved December 30, 2007, from http://BooksToRead.com/checklist.
  • OECD (2005). E-learning in tertiary education: Where do we stand? Education & Skills, 4, 1-293.
  • OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development). 2007. Education at a Glance 2007. Paris: OECD.
  • Rosenberg M.J. (2001) E-learning: Strategies for Building Online Learning in the Digital Age. New York: McGraw-Hill.
  • Rosenberg M.J. (2000a). E-Learning: Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age: New York: McGraw-Hill.
  • Rosenberg M.J. (2000b). The E-Learning Readiness Survey. Retrieved February 2004, from www.books.mcgrawhill.com/training/elearning/eLearning_Survey.pdf.
  • Spiros Ap. Borotis, Angeliki Poulymenkou, E-Learning Readiness Components: Key Issues to Consider Before Adopting e-Learning Interventions.
  • The Economist Intelligence Unit and IBM, The 2003 e-learning readiness rankings, 2003.
  • The Global Information Technology Report 2007-2008 © 2008 World Economic Forum.
  • WEF (World Economic Forum). 2007. The Global Competitiveness Report 2007-2008. Geneva: WEF.
  • World Bank, ITU, WEF, Global Information and Communication Technologies Department and the Development Economics Data Group.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171306181

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.