PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 9 | 15
Tytuł artykułu

Segmentation model with respect to the difference in means

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
The aim of the paper is to formulate and solve the following segmentation problem. Given is a population described by independent variables: X1, ... , Xn, (both continuous and categorical), the continuous dependent variable Y and the two-level categorical variable α with levels α = 1 and α = 0. Yα =1 and Yα =0 are the means of Y for observations at levels α = 1 and α = 0, respectively. The goal is to create the segments of the population, described by the independent variables, that the difference in means Yα =1 -Yα =0 is the feature that distinguishes the segments. I. e. the means should be as different as possible between segments and should be similar within the segment. The solution is based on regression trees approach.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Breiman L., Friedman J. H., Olshen R.A., Stone C. J., Classification and regression trees, Wadsworth, Belmont CA., 1984
  • Cwik J., Koronacki J. Statystyczne systemy ucza˛ce sie˛, WNT, Warsaw 2005
  • Faraway J., Practical Regression and Anova using R, 2002, http://cran.rproject. org/doc/contrib/Faraway-PRA.pdf
  • Koronacki J.,Mielniczuk J. Statystyka dla studentów kierunków techniczych i przyrodniczych, WNT, Warsaw 2001
  • Nong Ye (red.), The handbook of data mining, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah 2003
  • Wang Y., Witten I.H. Induction of model trees for predicting continuous classes, Proc European Conference on Machine Learning Poster Papers, s. 128-137, Prague, 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171306199

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.