PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 336 Badania marketingowe - nowe podejścia oraz metody na współczesnym rynku | 163--173
Tytuł artykułu

Nowy konsument a zmiany w metodach jego badania

Autorzy
Warianty tytułu
New Consumer and Changes in the Methods of their Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza kierunków zmian na polskim rynku badań marketingowych w obszarze metod badawczych na tle ewolucji cech i zachowań "nowego konsumenta", będącego coraz bardziej wymagającym i "trudnym" podmiotem badań. Szczególną uwagę poświęcono metodom nieustannie zyskujących na znaczeniu badań internetowych oraz neuromarketingowych, koncentrując się głównie na procesie i narzędziach eyetrackingu. W artykule wykorzystano polskie i zagraniczne źródła wtórne, w tym m.in. coroczne wyniki analizy rynku badań marketingowych w Polsce, dokonywanej i publikowanej przez PTBRiO, jako bazy do dokonania porównań i identyfikacji tytułowych zmian.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to analyze the trends of changes on the Polish market of marketing research in the area of research methods against the background of the evolution of the characteristics and behavior of the "new consumer" who is becoming more and more demanding and a "difficult" subject of research. Particular attention was paid to the methods of the Internet research and neuromarketing, focusing on the process and tools of eyetracking. In the article there were used Polish and foreign secondary sources including annual results of the marketing research in Poland, carried out and published by PTBRiO (The Polish Society of Market and Opinion Researchers) as a base for making comparisons and identification of the title changes.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Dzudzewicz B., Mniej, za to droższych audytów tajemniczy klient, "Katalog PTBRiO", Edycja XVI, 2011/2012.
  • Frątczak-Rudnicka B., Handel detaliczny i hurtowy - zmiany 2012/2013, "Rocznik PTBRiO", Edycja XVIII, 2013/2014.
  • Gawlik K., Wzrost wydatków na badania jakościowe, "Katalog PTBRiO", Edycja XVI, 2011/2012.
  • Global Consumer Confidence, Concerns and Spending - a Global Nielsen Consumer Report, Nielsen 2009.
  • Gorączka A., Gamification w służbie jakości insightów, "Rocznik PTBRiO", Edycja XVIII, 2013/2014.
  • Górnicka A., Globalizacja w badaniach. O nas, bez nas, "Rocznik PTBRiO", Edycja XVIII, 2013/2014.
  • Graham J., Criitical Thinking in Consumer Behavior. Cases and Experiential Exercises, Prentice Hall, New Jersey 2010.
  • Hejza D., W badaniach CATI stabilnie, "Rocznik PTBRiO", Edycja XVIII, 2013/2014.
  • Internauci 2013, Komunikat z badań CBOS, Warszawa, czerwiec 2013.
  • Janowicz R., Stabilny podział rynku na badania jakościowe i ilościowe, "Katalog PTBRiO", Edycja XVI, 2011/2012.
  • Janowicz R., Zmiany na runku badań, "Rocznik PTBRiO", Edycja XVIII, 2013/2014.
  • Kaczmarek M., Olejnik I., Springer A., Badania jakościowe, Wydawnictwo CeDeWe 2013.
  • Kocianowski M., Coraz trudniejsza typologia badań, "Rocznik PTBRiO", Edycja XVIII, 2013/2014.
  • Konsument 2012, Raport PTBRiO.
  • Kot M., Internet kłamie, "Rocznik PTBRiO" , Edycja XVIII, 2013/2014.
  • Kotler Ph., Casline J.A., Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, Warszawa 2009.
  • Kowalczyk G., Koniec darmowych badań, "Rocznik PTBRiO", Edycja XVIII, 2013/2014.
  • Kucza N., Drivery konsumenta, "Marketing w Praktyce" 6/2013.
  • Kuźma K., Desk research - "analiza zakurzona"?, "Rocznik PTBRiO" 2013/2014.
  • Media społecznościowe we władzy marketingu, "Forbes", http://www.forbes.pl/trendy-2013-media-spolecznosciowe-we-wladzy-marketingu,artykuly,139738,1,1.html [data publikacji 21.02.2013].
  • Problemy etyczne w organizacji uczącej się, E. Skrzypek (red.), UMCS, Lublin 2010.
  • Rudak I., Czas na forsight, "Katalog PTBRIO", Edycja XVI, 2011/2012.
  • Schiessl M., Duda S., Tholke A., Fischer R., Eye Tracking and its Applications in Usability and Media Research, Journal "Sonderheft Blickbewegung" in MMI-interactiv Journal, 6(2003).
  • Stoop A.L., The Hunt for the Last Respondent, Social and Cultural Planning Office of the Netherlands, The Hague, 2005.
  • Szreder M., O niektórych źródłach i konsekwencjach braków odpowiedzi w badaniach ankietowych, "Marketing i Rynek" 5/2011.
  • Świda J., Kabaja B., Wykorzystanie technik neuromarketingowych do badań postrzegania opakowań produktów, "Marketing i Rynek" 11/2013.
  • The Sage Handbook of Public Opinion Research, W. Donsbach, M.W. Traugott (eds.), Sage Publications Ltd., London 2008.
  • Tkaczyk S., Kołuda J., Nowe trendy konsumenckie a sukces organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Seria: Administracja i Zarządzanie nr 97, 2013.
  • Wiszniewska A., Superrespondent, czyli roszczeniowość badacza, "Rocznik PTBRiO" 2013/2014.
  • Wiszniewska A., Wzrost wydatków na badania jakościowe, "Katalog PTBRiO", Edycja XVI, 2011/2012.
  • Zalega T., Nowe trendy w zachowaniach konsumpcyjnych miejskich gospodarstw domowych w okresie kryzysu, "Marketing i Rynek" 8/2013.
  • Zydel R., Badania etnograficzne w standardzie, "Rocznik PTBRiO", Edycja XVIII, 2013/2014.
  • Zydel R., Kruk B., Samodzielność domów mediowych i agencji reklamowych, "Katalog PTBRiO", Edycja XVI, 2011/2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171306901

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.