PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 336 Badania marketingowe - nowe podejścia oraz metody na współczesnym rynku | 205--214
Tytuł artykułu

Metodyczne aspekty badania postaw konsumentów (na przykładzie rynku produktów ekologicznych)

Autorzy
Warianty tytułu
Methodical Aspects of Research of Consumers' Attitudes (on the Example of Market of Green Products)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie kryzysu ekologicznego nabiera znaczenia dyskurs na temat problematyki postaw konsumentów wobec ochrony środowiska i ich wpływu na decyzje nabywcze. Znajomość postaw konsumentów, zrozumienie ich funkcji stanowi bezcenne źródło informacji dla producentów w trakcie opracowywania strategii marketingowej. Na polskim rynku możemy mówić o luce informacyjnej i w związku z tym niewykorzystanym potencjale wzrostu. Występuje rozbieżność pomiędzy deklaracjami a rzeczywistymi zachowaniami. Stąd istotną kwestią jest pomiar postaw oraz wykorzystanie wieloatrybutowych modeli postaw. Celem artykułu jest charakterystyka roli i funkcji postaw konsumenta w oddziaływaniu na jego zachowanie oraz przedstawienie problemów związanych z badaniami postaw na rynku produktów ekologicznych.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper characterizes the consumers' attitudes and analyzes functions and their measures. It shows a role of Fishbein model in the consumers' attitudes analyses. The work presents problems of research of consumers' attitudes on example the market of green products.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Badania marketingowe. Teoria i praktyka, red. K. Mazurek-Łopacińska, PWN, Warszawa 2005.
  • Cote J.A., McCullough J., Reilly M., Effects of Unexpected Situations on Behavior-Intention Diffe- rences: A Garbology Analysis, "Journal of Consumer Research" 1985, no. 12.
  • Foxall G.R., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa 1998.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008.
  • Hilgard E.R., Wprowadzenie do psychologii, PWN, Warszawa 1971.
  • Inglik-Dziąg D., Mechanizmy psychologiczne w kształtowaniu zachowań konsumenckich, "Marketing i Rynek" 1999, nr 1.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011.
  • Kaczmarczyk S., Zastosowania badań marketingowych, PWE, Warszawa 2007.
  • Katz D., The functional approach to the study of attitudes, Public Opinion Quarterly 24, Summer 1960.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.
  • Łuczka-Bakuła W., Rynek żywności ekologicznej, PWE, Warszawa 2007.
  • Mika S., Psychologia społeczna, PWN, Warszawa 1984.
  • Millock K., Hansen L.G., Wier M., Andersen L.M., Willingness to Pay for Organic Foods: A Comparison between Survey Data and Panel Data from Denmark, 2002 [w:] http://weber.ucsd.edu/~carsonvs/papers/5065.pdf (10.12.2013).
  • Rudnicki L., Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.
  • Ryan M.J., Bonfield E.H., The Fishbein Extended Model and Consumer Behavior, "Journal of Consumer Research" 1975, vol. 2, issue 2.
  • Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 1998.
  • Solomon M.R., Zachowania zwyczaje konsumentów, Helion, Gliwice 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171307021

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.