PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 336 Badania marketingowe - nowe podejścia oraz metody na współczesnym rynku | 331--338
Tytuł artykułu

Potencjał wykorzystania serwisów społecznościowych w badaniach jakościowych

Autorzy
Warianty tytułu
The Potential of Using Social Network Sites in Qualitative Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł dotyczy potencjału wykorzystania serwisów społecznościowych w badaniach jakościowych. Zaprezentowano możliwości i ograniczenia serwisów społecznościowych jako płaszczyzny i instrumentu do wykorzystania w wybranych metodach i technikach badań jakościowych. Serwisy społecznościowe wydają się być atrakcyjną, choć do tej pory w ograniczonym stopniu wykorzystywaną, płaszczyzną do prowadzenia badań jakościowych. W niedalekiej przyszłości przewiduje się zwiększenie oferty agencji badań marketingowych w obszarze prowadzenia badań jakościowych w serwisach społecznościowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The article concerns the potential use of social network sites (SNS) in qualitative research. The possibilities and limitations of social network sites as a plane and the instrument to use in selected methods and techniques of qualitative research are described. Social networks tend to be attractive, but so far they have been used to a limited extent as a plane to conduct qualitative research. In the near future the increase of supply of marketing research agencies in the area of qualitative research in social networking sites is expected.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Aharony N., Twitter use by three political leaders: an exploratory analysis, "Online Information Review", 2012, Vol. 36, No. 4.
  • Badania marketingowe. Rocznik Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii 2012/2013, red. A. Wódkowski, PTBRiO, Warszawa 2013.
  • Baltar F., Brunet I., Social research 2.0: virtual snowball sampling method using Facebook, "Internet Research", 2012, Vol. 22, No. 1.
  • Evans J., Mathur A., The value of online surveys, "Internet Research", 2005, Vol. 15 No. 2.
  • Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.
  • Logan K., Bright L.F., Gangadharbatla H., Facebook versus television: advertising value perceptions among females, "Journal of Research in Interactive Marketing", 2012, Vol. 6, No. 3.
  • Quinones R., Patino A., Pitta D.A., Social media's emerging importance in market research, "Journal of Consumer Marketing", 2012, No. 29/3.
  • Rohm A., Kaltcheva V.D., Milne G.R., A mixed-method approach to examining brand-consumer interactions driven by social media, "Journal of Research in Interactive Marketing", 2013, Vol. 7, No. 4.
  • Whiting A., Williams D., Why people use social media: a uses and gratifications approach, "Qualitative Market Research: An International Journal", 2013, Vol. 16, No. 4.
  • http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rekordowy-zasieg-internetu-62-7-proc-polakow-18-9-mln-osob
  • http://marketing-news.pl/message.php?art=31960.
  • http://inooq.com/narzedzia/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171307423

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.