PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 336 Badania marketingowe - nowe podejścia oraz metody na współczesnym rynku | 348--357
Tytuł artykułu

Możliwości wykorzystania obserwacji w Internecie w badaniach rynku e-usług

Autorzy
Warianty tytułu
The Use of Internet Observations in Research of E-Services Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek e-usług jest stosunkowo młodym rynkiem. W badaniach rynku e-usług mają zastosowanie takie same metody, jakie stosuje się przy badaniu innych rynków branżowych, ale specyfika rynku e-usług wpływa na wybór techniki pomiaru. Funkcjonowanie rynku e-usług w sieci internetowej wywołuje potrzebę prowadzenia badań tego rynku właśnie w Internecie, a rozwój badań on-line przenosi także do sieci badania jakościowe. W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania technik obserwacji, w tym etnografii wirtualnej, w jakościowych badaniach wybranych elementów rynku e-usług.(abstrakt oryginalny)
EN
The e-services market is relatively new. In the research of e-services market the same methods can be used as the ones used in the research of other services markets, but the specificity of the e-services determines the choice of measurement techniques. The functioning of the e-services market causes the need to provide market research in the Internet, and the development of on-line research also transfers qualitative research to the net. The article presents the possibilities of using observation techniques, including netnography, in the qualitative research of selected elements of e-services market.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Badania jakościowe w Internecie - wybrane zagadnienia, red. M. Jaciow, G. Maciejewski, UE, Katowice 2013.
  • Badania rynku. Metody, zastosowania, red. Z. Kędzior, PWE, Warszawa 2005.
  • Baines P., Chansarkar B., Introducing Marketing Research, Wiley, New York 2002.
  • Benicewicz-Miazga A., E-business w Internecie i multimediach, Mikom, Warszawa 2003.
  • Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1994.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A., E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin, Warszawa 2009.
  • Gregor B., Stawiszyński M., Internet w badaniach marketingowych, [w:] Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowania, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 2003.
  • Jaciow M., Fora internetowe jako źródło informacji - możliwości i ograniczenia wykorzystania w badaniach zachowań nabywczych, Prace Naukowe UE we Wrocławiu nr 236, Badania marketingowe - metody, nowe podejścia i konteksty badawcze, red. K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska M., Wrocław 2012.
  • Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Kozinets R.V., Netnografia. Badania etnograficzne online, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  • Mazurek G., Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008.
  • Wolny R., Rynek e-usług w Polsce - funkcjonowanie i kierunki rozwoju, UE, Katowice 2013.
  • Zembik M., Media społecznościowe - możliwości wykorzystania w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, [w:] Zarządzanie. Informatyka. Dylematy i kierunki rozwoju, red. A. Bajdak, M. Nowak, A. Samborski, H. Zawadzki, CBiE UE, Katowice 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171307441

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.