PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 337 Badania marketingowe - kontekst funkcjonowania przedsiębiorstw i sieci organizacyjnych | 78--87
Tytuł artykułu

Skuteczność procesu komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
Effectiveness of internal Communications Process in the Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Skuteczność komunikacji w przedsiębiorstwie w istotny sposób warunkuje jego sprawne funkcjonowanie, dlatego też tak ważne jest kontrolowanie jej przebiegu. Ze względu na złożoną systematykę celów tego procesu analizie należy poddawać stopień realizacji każdego z nich, co jest równoznaczne z przyjęciem prakseologicznego spojrzenia na zagadnienie skuteczności porozumiewania się w organizacji. Celem głównym niniejszych rozważań jest kwantyfikacja relacji obszarów w skuteczności komunikacji wewnętrznej. Z kolei za cel pośredni przyjęto ustalenie czynników w największym stopniu warunkujących realizację poszczególnych celów działań komunikacyjnych skierowanych do pracowników.(abstrakt oryginalny)
EN
The effectiveness of communications in the company significantly determines its proper functioning, therefore it is important to control its course. Taking into account the range scope of internal communications process objectives, the analysis must concern the degree of achievement of all its goals, which is tantamount to accepting the praxeological perspective on the subject of its effectiveness. The main purpose of these deliberations is the quantification of the relationship areas in the effectiveness of communication addressed to the employees. Moreover, the establishment of the factors determining in the highest degree the achievement of particular internal communications goals was adopted as the intermediate objective.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Asif S., Sargeant A., 2000, Modelling internal communications in the financial services sector, European Journal of Marketing, Vol. 34, No. 3/4.
  • Clampitt P., Downs C., 1993, Employee perceptions of the relationship between communication and productivity: a field study, Journal of Business Communication, Vol. 30, No. 1.
  • Donjean Ch., 2006, La communication interne, Edi.pro, Liège.
  • Finney S., 2011, Stakeholder perspective on internal marketing communication, Business Process Management Journal, Vol. 17, No. 2.
  • Gros U., 2003, Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, PWN, Warszawa.
  • Hargie O., Rainey S., Dickson D., 2003, Working Together, Living Apart: Inter-group Communication within Organizations in Northern Ireland, w: Communication Research and Media Science in Europe, eds. A. Schorr, W. Campbell, M. Schenk, Mouton de Gruyter, Berlin.
  • Linke A., Zerfass A., 2011, Internal communication and innovation culture: developing a change framework, Journal of Communication Management, Vol. 15, Iss: 4, s. 332-348.
  • Malaval P., Décaudin J.M., 2012, Pentacom: Communication corporate, interne, financière, marketing b-to-c et b-t-b, ed. 3, Pearson France, Paris.
  • Rencker E., 2008, Le nouveau visage de la com' interne: réflexions, méthodes, guide pour l'action, Éditions d'Organisation Groupes Eyrolles, Paris.
  • Rogala A., 2013, Determinanty skuteczności komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, niepublikowana praca doktorska, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 2013.
  • Rosengren K.E., 2006, Communication: An Introduction, Sage Publications Ltd, London - Thousand Oaks - New Delhi.
  • Stankiewicz J., 2006, Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171307711

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.