Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Na początku artykułu przedstawiono twórcze zarządzanie jako nową dziedzinę w dziale nauk o zarządzaniu. Następnie omówiono istotę zarządzania wiedzą oraz związek między zarządzaniem wiedzą a zarządzaniem twórczym. Opisano kryteria twórczości, rodzaje twórczości, systemowe rozumienie twórczości, funkcjonalne i społeczne zasoby twórcze. Uwagę poświęcono również kapitałowi twórczemu organizacji, zarządzaniu twórczemu oraz twórczością i atmosferze twórczej. Na koniec zaprezentowano twórczość w kulturze, tendencje rozwojowe kultury i zarządzanie kulturą.
Twórcy
autor
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
- T. Proctor, Zarządzanie twórcze, Warszawa 1998.
- P. Drucker, Społeczeństwo postkapitalistyczne, Warszawa 1990.
- J.J. Brdulak, Zarządzanie wiedzą a proces innowacji produktu. Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy, Warszawa 2005.
- K. Wiig, Knowledge management: and introduction and perspective, "The Journal of Knowledge Management", No 1, September 1997.
- I. Nonaka, H. Takeuchi, Kreowanie wiedzy w organizacji, Warszawa 2000.
- W.M. Grudzewski, I. Hejduk, Przemiany w technice i technologii XX wieku, (w:) M. Haffer (red.), przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, Materiały Szkoły Letniej Organizacji i Zarządzania UMK w Toruniu, tom B, Toruń 1998.
- T.A. Steward, Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations, London 1997.
- Bennis, Nanus, Leaders: The strategies for taking charge, New York 1985.
- G. Ekvall, S. Parnes, Creative problem solving methods in product development, Creativity and Innovation Yearbook, Manchester Business Scholl, Manchester 1988.
- E. Raudsepp, Establishing a creative climate, "Training and Development Journal" 1987, nr 4, s. 50-53.
- S. Popek, Człowiek jako jednostka twórcza, Lublin 2001.
- E. Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańsk 2001.
- J. Kozielecki, Transgresja i kultura, Warszawa 1997.
- A. Sokołowska, Wiedza jako podstawa efektywnego zarządzania kapitałem intelektualnym, (w:) K. Perechuda (red.), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Warszawa 2005.
- A.B. Van Gundy, Techniques of Structural Problem Solving, New York 1988.
- G.I. Urban, LR. Hausner, Design and Marketing of New Products, Englewood Clifs 1993.
- S.R. Rosenthal, Effective product design and development - How to Cut Lead Time and Increase Consumer Satisfaction, Chicago-London-Singapore 1992.
- J.D. Bransford, B.S. Stein, The Ideal Problem Solving, New York 1993.
- A. Osborne, Applies Imagination, New York 1957.
- G.A. Cole, Organizational Behaviour, London 1995, s. 176.
- A.L. Kroeber, C. Kluckhohn, Culture. A critical review of concept and definitions, New York 1963.
- A. Holtz, Das Werk von Arno Holtz, Berlin 1925.
- W.H. Goodenough, Culture, language and society. Menlo Parc - Cummings Publishing Company, 1981.
- J. Kozielecki, Psychotransgrecjonizm, Warszawa 2001.
- B. Baran, Postmodernizm, Kraków 1991.
- D.T. Campbell, Blind variation and selective relations in creative thought as in other knowledge processes, "Psychological Review" 1960, nr 67, s. 380-400.
- P. Woodford, Mozart, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171308127