PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 7 | 71--93
Tytuł artykułu

Twórczość jako wyzwanie i szansa dla współczesnego zarządzania

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na początku artykułu przedstawiono twórcze zarządzanie jako nową dziedzinę w dziale nauk o zarządzaniu. Następnie omówiono istotę zarządzania wiedzą oraz związek między zarządzaniem wiedzą a zarządzaniem twórczym. Opisano kryteria twórczości, rodzaje twórczości, systemowe rozumienie twórczości, funkcjonalne i społeczne zasoby twórcze. Uwagę poświęcono również kapitałowi twórczemu organizacji, zarządzaniu twórczemu oraz twórczością i atmosferze twórczej. Na koniec zaprezentowano twórczość w kulturze, tendencje rozwojowe kultury i zarządzanie kulturą.
Rocznik
Tom
7
Strony
71--93
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • T. Proctor, Zarządzanie twórcze, Warszawa 1998.
  • P. Drucker, Społeczeństwo postkapitalistyczne, Warszawa 1990.
  • J.J. Brdulak, Zarządzanie wiedzą a proces innowacji produktu. Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy, Warszawa 2005.
  • K. Wiig, Knowledge management: and introduction and perspective, "The Journal of Knowledge Management", No 1, September 1997.
  • I. Nonaka, H. Takeuchi, Kreowanie wiedzy w organizacji, Warszawa 2000.
  • W.M. Grudzewski, I. Hejduk, Przemiany w technice i technologii XX wieku, (w:) M. Haffer (red.), przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, Materiały Szkoły Letniej Organizacji i Zarządzania UMK w Toruniu, tom B, Toruń 1998.
  • T.A. Steward, Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations, London 1997.
  • Bennis, Nanus, Leaders: The strategies for taking charge, New York 1985.
  • G. Ekvall, S. Parnes, Creative problem solving methods in product development, Creativity and Innovation Yearbook, Manchester Business Scholl, Manchester 1988.
  • E. Raudsepp, Establishing a creative climate, "Training and Development Journal" 1987, nr 4, s. 50-53.
  • S. Popek, Człowiek jako jednostka twórcza, Lublin 2001.
  • E. Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańsk 2001.
  • J. Kozielecki, Transgresja i kultura, Warszawa 1997.
  • A. Sokołowska, Wiedza jako podstawa efektywnego zarządzania kapitałem intelektualnym, (w:) K. Perechuda (red.), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Warszawa 2005.
  • A.B. Van Gundy, Techniques of Structural Problem Solving, New York 1988.
  • G.I. Urban, LR. Hausner, Design and Marketing of New Products, Englewood Clifs 1993.
  • S.R. Rosenthal, Effective product design and development - How to Cut Lead Time and Increase Consumer Satisfaction, Chicago-London-Singapore 1992.
  • J.D. Bransford, B.S. Stein, The Ideal Problem Solving, New York 1993.
  • A. Osborne, Applies Imagination, New York 1957.
  • G.A. Cole, Organizational Behaviour, London 1995, s. 176.
  • A.L. Kroeber, C. Kluckhohn, Culture. A critical review of concept and definitions, New York 1963.
  • A. Holtz, Das Werk von Arno Holtz, Berlin 1925.
  • W.H. Goodenough, Culture, language and society. Menlo Parc - Cummings Publishing Company, 1981.
  • J. Kozielecki, Psychotransgrecjonizm, Warszawa 2001.
  • B. Baran, Postmodernizm, Kraków 1991.
  • D.T. Campbell, Blind variation and selective relations in creative thought as in other knowledge processes, "Psychological Review" 1960, nr 67, s. 380-400.
  • P. Woodford, Mozart, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171308127

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.